Størrelser - internasjonalt ( EU , UK , US )

Medlem
14. sep. 2011
Innlegg
707
Sted
Oslo
Hei folkens!

sitter nå å titter gjennom Hugo Boss sin nye serie og kommet over et plagg jeg vurderer å bestille.
( http://store-us.hugoboss.com/mens-o...disableSizePreselection=true&cgid=22000#!i=14 )

Men så er det det her med størrelser... og guiden på HB skjønner jeg ingenting av!
Kan noen fortelle meg hvordan størrelser fungerer der og hvordan de er ca på det plagget?

Siden den er til meg og jeg har nada peil på dette med US størrelser, hva vil jeg trenge i størrelse på det linket plagget : 182cm høy , 70kg. Jeg liker et " slim- fit " og ikke baggy eller for løst plagg.

Er det noen som har en oversikt over hva en EU størrelse vil si i US og UK størrelse?
Jeg har Hugo Slim fit skjorte i størrelse S ( er dette 14.5 i US? )

Og ingen som tilfeldigvis har noen bekjente i Storbritannia? evt noen her på forumet som er der nede / har bosted. Har et par plagg jeg skulle ha bestilt, men HB UK sender kun til UK... så, jupp!

Mvh

GrandCarrera ( som ikke kan dette størrelsesystemet..... ) - vil ha et internasjonalt system... :cool:
 
Siden den er til meg og jeg har nada peil på dette med US størrelser, hva vil jeg trenge i størrelse på det linket plagget : 182cm høy , 70kg. Jeg liker et " slim- fit " og ikke baggy eller for løst plagg.

Jeg er ca samme mål som deg (trekk fra et par cm og 1-2 kg), og som deg kjøper jeg kun "slim"/"modern" fit. Jeg har et par dresser/jakker fra Boss samt en frakk. Samtlige er str 48, og de står samtidig merket med "US 38R". Jeg bruker ellers 39 i skjorter hvis det kan gi en videre pekepinn.

Min frakk er denne, og jeg har den altså i str 48/38R. Det eneste jeg fikk gjort med den var å forlenge ermene en cm eller halvannen, det er selvfølgelig smak og behag og jeg har nok litt lange armer.

Den lett "umoralske" måten å gjøre dette på er jo å stikke innom Boss-butikken ved Stortinget evt et annet sted som har Boss, og prøve. US-størrelsen står som sagt på plagget.

Nå er det vel for øvrig flere her som vil anbefale deg å gå til Ferner eller Follestad, det finnes helt sikkert bedre alternativer der men jeg aner ikke om du kommer deg ned i planlagt prisleie.