SSA007

Cax

Medlem
17. jan. 2012
Innlegg
123
Sted
Europe/Oslo
Er det noen som har en slik? Jeg må si den engasjerer meg litt på grunn av:

- Den koster "ingenting"
- PVD ser det ut som, noe jeg ikke har fra før
- Ikke 7S26/36, men 4R37
- Noe slags konverteringsanmerkninger på kransen som er ganske uvanlig
- Noe slags RO-aktig tekstur på urskiven kan det se ut som?
- Ryddig urskive med 24-timersviser

Finnes også en SSA008 med noe slags gulldekor.

Så man lurer jo på hvordan kvaliteten føles.

SSA007J_LRG.jpg
 
Bezelen er en regnestav. I tillegg til vanlig bruk (gange og dele) er den satt opp med en del ferdige markører for å konvertere mellom diverse måleenheter.

Samme type bezel satt på Seikos "pilot kronografer" som var i salg på tidlig nittitall. Jeg hadde en slik, og brukte bezelen mye mer enn jeg brukte kronografen. Tar 5 minutter å lære seg, og lar deg grovregne gange-og-dele på noen få sekunder.
 
Bezelen er en regnestav. I tillegg til vanlig bruk (gange og dele) er den satt opp med en del ferdige markører for å konvertere mellom diverse måleenheter.

Samme type bezel satt på Seikos "pilot kronografer" som var i salg på tidlig nittitall. Jeg hadde en slik, og brukte bezelen mye mer enn jeg brukte kronografen. Tar 5 minutter å lære seg, og lar deg grovregne gange-og-dele på noen få sekunder.

Da har jeg lært noe nytt, interessant.
 
Så man lurer jo på hvordan kvaliteten føles.

+1

Jeg har sett på denne en stund. Den trigger kjøpelysten noe, men siden jeg ikke vet noe særlig om den, har jeg holdt igjen. Som du sier så kosten den nesten ingen ting, men... så er det så mye annet jeg er nysgjerrig på og :)

Tror den hadde vært fet på nato :)
 
Jeg kom til å bestille en SSA001 faktisk, som er en blank versjon. Venter i spenning på den. De er ganske store disse her, men ikke så tykke.
 
Jeg kom til å bestille en SSA001 faktisk, som er en blank versjon. Venter i spenning på den. De er ganske store disse her, men ikke så tykke.

Grattis! Legg gjerne ut bilder og førsteinntrykk når du har blitt venn med den. Er veldig interessert i å høre hvordan den føles på, til tross for at det er subjektivt.
 
p6290124.jpg


Kjapt førsteinntrykk av SSA001J1 er veldig bra. Ikke solide endeledd i lenken, ellers har den rimelig god finish. Urskiven er virkelig tøff, den kan fra én vinkel være tilsynelatende svart og matt, og så plutselig blinke til med tekstur og den dype blåfargen. Anmerkningene på regnekransen er veldig presise, og kvalitetsfølelsen er generelt ganske høy. Den er ganske stor, så veldig mye mindre håndledd en mitt uvitenskapelig til 19cm målte bør det kanskje ikke være hvis man skal føle den ligger inntil håndleddet hele veien rundt. Regnekransen er definitivt noe litt annet, særlig på denne der fargene er forskjellige, og jeg synes det fungerer når urskiven er så ryddig. Tynn nok til at nato fungerer for meg. Når i tillegg urverket er et skritt opp fra Seiko5ene synes jeg dette er veldig mye for pengene.