Spise og drikke – ute

Sjekk ut Chez Colin på fredensborg - klassisk fransk brasserie - utrolig god mat og fantastisk vinkart - fine priser og om du ikke utforsker vinkartet altfor mye :)

Man kan begynne eller avslutte kvelden i nabolokalet, på Nektar Vinbar. De har også en nice meny som funker som snacks eller full middag. Blant annet Oslo's mest hypede mac 'n' cheese-rett. Den står heldigvis til hypen!

• Liker
Reaksjoner: Nicolai
Min siste virkelig gode restaurantopplevelse var på Geita Restaurant i Geitmyrsveien "bak" St.Hanshaugen. Anbefales!

Roleur, Merkur og Gapet er barer med god vin som ligger i samme område, hvis man vil innom før/etter.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai og Rødland
Sjekk ut Chez Colin på fredensborg - klassisk fransk brasserie - utrolig god mat og fantastisk vinkart - fine priser og om du ikke utforsker vinkartet altfor mye :)
Men helt forferdelig akustikk, ta med ropert. Maten er helt midt på treet. Betjeningen har det travelt. Koster mer enn det smaker etter min mening.

Omakase på LuLu (spiste der sist helg), ble til en umiddelbar favoritt. Anbefaler chef's table og brespektret Sake-smaking.
Dessuten Izakaya (litt ambivalent til om jeg vil skape ytterligere konkurranse om plassene da de ikke har bordbestilling), Kanpai, Aquarie, La Mayor, The Little Pickle eller f.eks. Schlägergården avhengig av preferanse, og budsjett.

Jeg ender alltid opp med å sammenligne izakaya med opplevelser i Japan. Drikke og mat er bra, men synes det er forferdelig bråkete der. Kanskje det har blitt bedre?