Etter å ha lest Hopalongs fantastiske tråd noen ganger har det skjedd noe med meg. Tidligere har jeg vært relativt indifferent til Rolex. De har liksom ikke appelert til meg selv om de er fine å se på og oser av kvalitet. Tidligere i høst var jeg på nippet til å kjøpe den fantastiske 16600èn som @Genta hadde ute for salg. Det var bare havari på bil, ipad og imac på samme tid som stoppet meg da. Etter den kalddusjen har jeg vært plaget med tanker om en 5513 eller 1680 og da allerhelst fra 1972. Nå ligger det ute en 1680 på Finn som ikke er snappet opp ennå. http://www.finn.no/finn/torget/anno...lickthrough=true&searchQuery=rolex submariner Jeg har vært i dialog med selger og han sier at den har vært i hans eie i 10 år. Han har ingen tidligere historikk på uret. Kun at den er polert i forbindelse med service. Bildet på Finn er ikke perfekt, men jeg har fått noen bilder ekstra som viser en nesten for strøken dial til å være så gammel. Mistenker da at dial og visere er byttet. Nederst på dialèn står det bare SWISS ikke SWISS - T<25 som jeg kan se på bilder jeg finner på nett av 1680. I og med at jeg ikke har erfaring med vintage og at ingen her på TS har snappet opp uret ennå gjør at jeg er litt i tvil. På grunn av høyt tempo på jobb og familie har jeg ikke den tiden som skal til for å lære om alle variasjonene som finnes der ute. Havet av informasjon er enormt og det er fornøyelig lesing, men jeg hadde vært takknemlig for noen synspunkter fra dere som kan faget! Kjøpe eller ikke kjøpe?
Redigert av en moderator: