Spennede nyheter fra Certina

Medlem
19. mai 2018
Innlegg
547
Sted
Himalaya
Ser at det kommer spennende nyheter fra Certina.
https://agenda.hegnar.no/blog/baselworld-2018-noen-sentrale-nyheter-fra-certina/

Liker denne veldig godt en Certina DS PH200M.
Utrolig kult at de gikk for 42,8mm og hvis jeg ha forstått det riktig så trekker rotoren opp begge veier.
DS-PH200M.jpg


Her er noen fra 1967
dsdiver01.jpg
dsdiver02.jpg
dsdivernodate.jpg


Ikke så verst Certina DS Action Sea Turtle Conservancy 42mm eller
DS-Action-Sea-Turtle-Conservancy-002.jpg
 
Jeg syntes også den nye ph200m'en er fin, men klarer ikke å 'unsee' at de ikke har fått til timeviser'n skikkelig... En liten forskjell, men den gamle er sååå mye finere..

EA458B8A-3218-404D-A917-2D295F73EF27.jpeg


Certina-DS-PH200M-5.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis
Ganske imponerende at den skal holde 80timer power reserve og ikke minst veldig morsomt at Certina leverer med en Nato i boksen ;)
Jeg vet ikke, men det at den ikke skal leveres på det amerikanske markedet kan kanskje være med
å holde den i verdi og kanskje være med å bidra til litt verdi økning.

Jeg skal ikke komme med noe feil informasjon her å unskyld meg hvis dette er feil.
Det har seg sånn at under en klokke prat med en urmaker så kom det fram at det var mulig denne bare skal leveres i et begrenset antall.
Certina-3.jpg
Certina-2.jpg
 
Jeg synes DS3-en er veldig stilig. Kunne tenkt meg en sånn. Har en DS Action Powermatic 80 nå som har sittet på hånda siden jeg kjøpte den i april. Sikkert en dealbreaker for noen at Powermatic 80-verket «bare» går med 21600 vph, men det spiller faktisk ikke noen rolle i hverdagen.
 
  • Liker
Reaksjoner: JD83 og Preacher