Speedy Reduced 3510 - Dressy nok?

Medlem
5. sep. 2013
Sted
Bergen
Da har jeg endelig klart å få kloa i en Speedmaster Professional, og planen da var å flippe videre ventepølsa som er en riktig så fin 3510.50. Tingen er at jeg har rukket å bli svært så glad i denne lille krabaten på den korte tiden vi har hatt sammen, og jeg kjenner jeg begynner å vegre meg for å skille lag. Slik sett synes jeg også at denne skiller seg ut, står stødig på egne ben og ikke bare er en miniutgave av 3570. Men hey, jeg har jo også gått med planer om å skaffe et dressur etter hvert - med stålkasse og sort skive - som jo denne oppfyller. Mange vil sikkert si at et dressur gjerne ikke skal ha så mange subdials, det er kanskje en mm eller to for stort etter normen og så har den jo lume. Utover dette er det jo et klassisk og tidløst design, og på svart skinnrem er den jo riktig så lekker!

Hva synes dere, er 3510 egnet som dressur eller burde jeg skaffe noe annet til penbruk?

IMAG0666-1-1-2_zps623d7815.jpg

Jeg liker Speedy på rem, og syntes det fungerer til det meste bortsett fra de mest formelle anledningene...

20130806_205709.jpg

I mine øyne blir Speedy aldri feil. Reduced er etter det jeg har fått med meg (desverre) en undervurdert modell, kanskje det er pga. denne artikkelen skrevet av avdøde Speedmaster-guruen Chuck Maddox?

Jeg har en selv, den er preget av daglig bruk siden produksjonsåret (1996) og bør nok snart få en service (lav gangreserve) men jeg kommer ALDRI til å kvitte meg med den, den er alt for sjarmerende, størrelsen er perfekt for meg, og den har en kombo jeg elsker, plexi (som originalen, plexi er som kjent sexy) og automatisk verk (praktisk spør du meg).

Mao, behold den, og bruk den som dressklokke dersom du har lyst til det :—)

Behold den, og bruk den til pent, så kan du heller spare opp ved siden av til noe skikkelig dressy! Men jeg hadde aldri reagert om noen hadde kommet med en reduced til dress. Mer passende en Sub og lignende!

Ikke sell`n! :)

Ah, godt å høre.
Dere hadde ikke reagert på en reduced på skinn i sammenhenger som bryllup eller begravelse?
Jeg pleier å være ganske strikt på kleskode, hadde for eksempel aldri møtt opp i svart dress i annet enn begravelse, men klokkekode har liksom ikke streifet meg på samme måte før i senere tid.

Jeg reagerer ikke så veldig mye på hvilken klokke folk bruker til forskjellige antrekk og omstendigheter. Ikke alle er like interesserte i ur og kleskoder, så en klokke lignende Shark Diver hadde jeg ikke brydd med om jeg så i en begravelse.

Skal man ta som utgangspunkt at personen er klokke interessert blir det feil å møte opp med SD, men en reduced passer det meste IMO! :)

Detter er bare mine meninger da. ingen fasit!