Speedmaster vs Daytona

Min erfaring er at Begge de ovennevnte tiltrekker entusiaster men den ene tiltrekker seg også, såkalte ikke entusiaster.
De av dere som har flippet og annonsert både Speedy og Daytona vet veldig godt hva jeg prater om ;)

Min erfaring er at Begge de ovennevnte tiltrekker entusiaster men den ene tiltrekker seg også, såkalte ikke entusiaster.
De av dere som har flippet og annonsert både Speedy og Daytona vet veldig godt hva jeg prater om ;)
Jeg kjenner ingen som har flippet Daytona for å kjøpe Speedy? ;)
-----
Når det er sagt, så har jeg aldri eid Speedy, kun vært veldig nærme pga. "hypen" om at "alle samlinger må inneholde en" og testet/lånt til tider.
Jeg tror det er den klokken jeg har sett mest på hos AD, men aldri slått til på. Jeg tiltrekkes ikke av nyere trekke-opp-klokke og månehistorien er ikke nok for meg ... Vintage Speedy, derimot, spennende!

72-timers gangreserve, badeklokke, spot on presis og fantastisk komfort sier Daytona!
Daytona kunne jeg eid som eneste klokke, det kan jeg ikke med Speedy.

Redigert:
Jeg har både Speedyer og Daytonaer selv, å jeg ser på meg selv som en entusiast.

Men hvis jeg slenger ut en annonse på Finn med en Speedmaster og en Daytona til salgs.
Så for jeg entusiast henvendelser på Speedmasteren, på Daytona annonsen så for du begge deler.
Dette er ikke en påstand, dette har jeg erfart gjennom 20 år med flipping av både Daytona og Speedy.
Det er nettop derfor jeg har flippet flest Daytonaer, den har rett og slett større fanskare.

Har hatt begge klokker.

Daytona er for meg en del hakk over Speedmaster Pro. Både på teknologi, toleranser, byggekvalitet og ikke minst finish.

Men for å si det enkelt; Ja takk, begge deler!

• Liker
Reaksjoner: Gin
Har hatt begge klokker.

Daytona er for meg en del hakk over Speedmaster Pro. Både på teknologi, toleranser, byggekvalitet og ikke minst finish.

Men for å si det enkelt; Ja takk, begge deler!

Speedy er vel milevis over Daytona på toleranse (hva legger du i det) og byggekvalitet. Ref måneferden og dens omfattende tester i forkant.

Jeg har aldri hatt noen mer presise klokker enn Daytona. Selv etter 5-6 år uten service, så +/- 0-2 sek pr. døgn på de jeg har eid. Og alle har stoppet etter 72-73 timer i boks. Imponerende!
Har heller aldri hatt noen klokke som er SÅ komfortabel på hånden. Oser av kvalitet.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Gin
Jeg har aldri hatt noen mer presise klokker enn Daytona. Selv etter 5-6 år uten service, så +/- 0-2 sek pr. døgn på de jeg har eid. Og alle har stoppet etter 72-73 timer i boks. Imponerende!
Har heller aldri hatt born klokke som er SÅ komfortabel på hånden. Oser av kvalitet.

Syns du Daytonaen er mer behagelig på armen en APen din ?

Syns du Daytonaen er mer behagelig på armen en APen din ?
Får ikke bestemt meg. Måtte venne meg til låsen på AP, men glemte den etter et par uker. Nå har jeg bare en veldig tung Daytona, likevel føler jeg bærekomforten er topp på begge.

Jåleri. Daytona er fantastisk. Hvis man snakker om balanse på håndleddet går Daytona AP15300 en høy gang, som komfortmessig lider under klumpete lås og lange lugs som går rett over i en bred og stiv lenke. Daytonaen kjenner man omtrent ikke at man har på hånden (ihvertfall hvis man har i stål). Knallklokke spør du meg.

Enig og uenig @xe3l. 100 % enig i at Dayrona sitter 100 % på lanken.
Men jeg føler ikke lås på AP som et problem, bare uvant i starten. Lenken på AP er fantastisk den også, føler den ikke stiv.
Men nå er det vel ikke AP vs Dayrona vi egentlig skal diskutere :)

Sett bort i fra selve urverket, så burde muligens sammenligningen heller vært mellom Daytona og AP ROC.

Redigert: