Speedmaster reduced

Medlem
29. jan. 2010
Innlegg
844
Hei Dere,
For the record; dette er tidligere Shamal som skriver. Jeg har ikke lenger tilgang på min gamle konto, og rakk ikke å aktivere innen 24 timer på mailen jeg fikk fra Juice... Har ikke tid til å vente på enda en ny nå.

Uansett;
Trenger litt hjelp her. Tenkte jeg skulle ta en titt på denne her nå i helgen: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20742620
Jeg kan heller lite om Speedy, annet enn at jeg liker utseendet. Har snakket med selger, og boks og papirer finnes ikke.

HVA SKAL JEG SE ETTER? Har jo sett på nett at det finnes replicas av disse modellene også. Noen tips?

Mvh Alexander/Shamal/Ursa Major

PS
Eventuelt om noen andre har en reduced til salgs lytter jeg gjerne - send PM i så fall.
 
Hei,
Reduced er en "veldig" liten klokke, men det vet du sikkert.
I manges øyne er det kun den manuelle måneklokka som gjelder, men smak og behag naturligvis.

Personlig synes jeg klokken ser grei ut, men prisen er for høy, spesielt uten papirer.
Gikk vel en på forumet her for 6500,- (tror den til og med hadde papirer/boks).

Huff, ble negativt dette her, men som nevnt kan det alikevel være "din" klokke.

Mvh
Braute
 
Hallo major,

Har hatt denne selv, synes størrelsen i seg selv er OK, men skiven framstår litt " komprimert" (subdial'ene eter seg inn på timemarkeringene, på storebror Speedmaster flyter de fritt). Et annet aber er WR på 3ATM, men det er jo det samme på måneklokka.

Har også lest et eller annet sted at kronografmodulen skal være veldig kronglete å overhale, hvilket medfører at urmakeren ofte bytter ut hele sulamitten istedet (hvorvidt det blir dyrere enn vanlig service vet jeg ikke).

Selv om automatisk verk som regel er å foretrekke, ville jeg valgt Professional-utgaven om jeg først skulle kjøpe Speedmaster. Da får du også litt historisk sus med på kjøpet. Den aktuelle her er også altfor dyr, etter min mening. Kan ikke så mye om hvordan en avslører en fake Reduced, men jeg ville prøvd å få tatt en titt på urverket. Da ser du fort om det er ekte vare.
 
Hei og takker for svar.
En reduced skal kjøpes inn til min far i fødselsdagspresang, derfor på jakt. For min del er det eventuelt måneklokke eller pre-moon 321 som gjelder. Prisen han forlanger her er nok godt over hva jeg er villig til å betale, tenker heller 5500-6000 er mer korrekt pris uten boks/papir.

Vi får se om det blir handel eller ei. Synd NURK-generalen hadde solgt sin Universal Geneve som var til salgs lenge - DET uret skulle jeg likt å få kloa i (etterpåklok)..
 
Jeg ser egentlig ingen grunn til å kjøpe Reduced med mindre man ha automat, har svært små hender eller er på et stramt budsjett. Den sistnevnte er bedre på alle sett og vis. Men om faren din blir fornøyd er det jo et fin klokke for pengene da :D

Jeg solgte en Reduced på Finn for et års tid siden, måtte ned i 6k før den røyk. Det var uten boks/papir men i meget pen stand.
 
Solgte min reduced for noen år siden. Solgte den grunnet dame størrelsen på speedmaster er samme som denne, byttet til måneklokken:D
 
Hei Ursa major!

Synes det ble litt mange negative her. Som du skriver skal dette være en gave til en gentlaman.
Størrelsen er helt ok, med mindre han har bemsenever. Prisen du selv sier du vil betale er fornuftig og er det en fornuftig selger får du den for ca 6k.

Jeg har ved et par anledninger holdt på å kjøpe en selv. Uret er vakkert og tidløst!
Som hardcore Omega Speedy fan er Pro et must. Men denne er, etter min mening, et godt alternativ.

"Ursa major"?! Ut fra mine rustne latinske kunnskaper (leste en del romersk historie på ungdomskolen på latin), ville jeg tippet du var lege!?

Velvel.. lykke til med gavekjøp!!

:D:D
 
Jeg er selv ganske hard-core med speedmasters - og har pre-pro 105.003 og pro 145.012 med kalber 321, så jeg kan sagtens bakke om at en rigtig speedmaster er manuel og full size - men jeg har faktisk også en reduced, fra inden jeg blev fokuseret på de større - og jeg er rigtigt glad for den. Det er godt nok en lagkage/modul kronograf, men den går præcist, og passer til visse typer tøj, nok så godt som de andre.
9f60c12e.jpg

vh
 
Hei igjen folkens!

Personlig er jeg opptatt av klassikere (ikke bare innen ur), så for meg er det Pro som er tingen. Når det er sagt har jeg hatt en reduced på armen, og syntes slett ikke den var for liten (og jeg har GODT VOKSNE håndledd). Skal jeg gi bort et ur til min far er ikke manuelt opptrekk tingen, og prisrammene er dessverre der de er.

Klokken som var annonsert på finn ble i følge selger solgt allerede i går (samme dag som annonsert) til kr 7500 - og det uten papir eller boks. Må innrømme at jeg synes det er for dyrt for en Reduced.

Fortsatt på jakt dersom noen har et liggende i skuffen. Eventuelt er jeg åpen for forslag til alternativer i samme prisrange (men det hører kanskje ikke til inne i denne tråden).

Frodo; nope, ikke lege her - ingeniør av utdannelse. Ursa Major, eller Storebjørn, er med tanke på stjernetegnet med smme navn. En av stjernene i bildet har navnet Merak. Jeg har en Maserati Merak SS i garasjen - derfor navnet som også brukes på en del andre forum. Som sagt hadde jeg profil under navnaet Shamal her tidligere.
 
Fortsatt på jakt dersom noen har et liggende i skuffen. Eventuelt er jeg åpen for forslag til alternativer i samme prisrange (men det hører kanskje ikke til inne i denne tråden).

Jeg har en, med boks og papirer, som ikke er så mye på håndleddet og som jeg kanskje kunne overtales til å skille meg av med. Send PM om du er interessert.
 
Ursa Major;17027Frodo; nope skrev:
Pokker. Feil igjen. Jeg burde ha dett sammenhengen med Shamal...
Mener å huske at Ursa Major også er et begrep innen anatomien. Derfor antagelsen.
Merak SS... Namnam!:cool:
 
Hehe, klassisk Maserati er nam nam, ja. Om jg er ute på tur til sommeren kan jeg sikkert ta en tur innom, så kan du få prøvekjøre.

Hopalong: Jeg vet det har vært litt tull med innboks/PM her etter oppdatering, så gir beskejd her om at jeg har sendt deg PM. Litt viktig å få svar fort, for jeg har nå en veldig fin 2008 Tudor Prince Date på hånden fra Sverige. Kjøper heller Speedyen din om prisen er riktig, men kommer til å gjøre handel av en av delene i løpet av de neste to dagene.

Mvh Alexander
 
Hehe, klassisk Maserati er nam nam, ja. Om jg er ute på tur til sommeren kan jeg sikkert ta en tur innom, så kan du få prøvekjøre.

Mvh Alexander

SVÆRT GJERNE!
Er Italofil og har eid og kjørt det meste av Alfa:cool:
Men mangler Maserati-erfaring!
Eneste jeg ahr hatt som kan måle seg er en Alfa Gta sw.:cool:
 
SVÆRT GJERNE!
Er Italofil og har eid og kjørt det meste av Alfa:cool:
Men mangler Maserati-erfaring!
Eneste jeg ahr hatt som kan måle seg er en Alfa Gta sw.:cool:

Da har vi en avtale! Så kanskje jeg kan få sett og siklet litt på 5517 samtidig.

For øvrig ble det handel meHopalong, og kroner er på vei i hans retning. Venter i spenning!
 
Da har vi en avtale! Så kanskje jeg kan få sett og siklet litt på 5517 samtidig.

For øvrig ble det handel meHopalong, og kroner er på vei i hans retning. Venter i spenning!

Jeg kjenner Hopalong og uret godt. Du blir ikke lurt der.

Dersom du er innom Frodo, ville jeg satt stor pris på en Maserati- og klokkeprat. Jeg mener å huske fra det gamle forumet at han bor i nabolaget. Jeg kan underholde med skrøner fra min tidligere arbeidsgiver. De hadde mildt sagt greie på eksotiske kjøretøy: http://www.capricorngroup.net/engineering/services.html
 
Jeg kjenner Hopalong og uret godt. Du blir ikke lurt der.

Dersom du er innom Frodo, ville jeg satt stor pris på en Maserati- og klokkeprat. Jeg mener å huske fra det gamle forumet at han bor i nabolaget. Jeg kan underholde med skrøner fra min tidligere arbeidsgiver. De hadde mildt sagt greie på eksotiske kjøretøy: http://www.capricorngroup.net/engineering/services.html

Veldig gjerne - det er mine to favoritthobbyer! Vi har en "date" utpå vårparten - enn så lenge står rasedyret i opplag.
 
Fantastisk bil med den siste Alfamotoren. Den motoren er et dikt. Jeg var på Engine Expo i Stuttgart da denne legendariske V6er vant Engine of the year award for 2003. Ikke verst for en motor konstruert i begynnelsen av 70-tallet.

Jeg har i snart 20 år holdt ut med tvilsom elektronikk, klaprelyder og pussig kjørestilling ikke tilpasset nordboere i bytte mot fantastiske kjøreegenskaper, nydelig design og motorer konstruert av guder (og desverre av og til montert av småfulle Luigi på samlebåndet). I dag er desverre kun designet igjen. Hadde Alfa fortsatt å lage Alfaer hadde jeg i fjor ikke avsluttet mitt lange Alfaeierskap. Det var en liten identitetskrise. Jeg trøster meg med at jeg beholdt den flotteste:
gtvrot1.jpg