Speedmaster Pro

Medlem
17. aug. 2009
Innlegg
1.145
Sted
Bærum
Har gode kontakter med en brukthandler i Tyskland.
(via en arbeidskollega som har kjøpt klokker for noen hundre K der).

Vi er i Tyskland jevnlig, og kan om vi ønsker det ta med klokker fra han, og betale senere.
Han er til stole på.

Så til saken, min kollega var der for kort tid siden og fikk følgene tilbud:

Speedmaster Pro ca 7-8 år gammel, noe usikkert med boks/papirer, men skulle være i bra tekn.stand.
Kosmetisk bar den spor av bruk, men ingen stygge riper eller hakk.

Pris 1500 hviket skulle tilsi ca 12.5K

Er ingen Speedmaster ekspert, men hva synes dere om prisen.
Vanskelig å finne noen referanser her så jeg antar de er populære, eller ?

Tar i mot synspunkter med takk, selv om det er vanskelig når man ikke har sett den.

Mvh
Braute
 
Speedmaster Pro er i mine øyne en meget klassisk og fin klokke til en vettig penge.

Hvis den er "så gammel" som 7-8 år synes jeg ikke 12,5 er så veldig billig. Har vært flere til salgs på dette forumet i fint stand for samme penger, uten reisen til Tyskland! :D

Speedy Pro er en klokke som føles større på armen enn hva størrelsen tilsier.

Kan man leve med å trekke opp verket siden det er manuelt opptrekk så er den optimal.
 
Takker for info Sven Bertil.
Var det jeg følte, ingen kjempepris, men jeg liker klokken godt.
Selv om jeg bare så vidt har prøvd en på hånda, virket den som du sier ikke liten.

Liker faktisk godt tanken på å trekke opp klokken, antar man kan får et meget godt forhold til klokken på den måten ?
 
Braute skrev:
Er ingen Speedmaster ekspert, men hva synes dere om prisen.
Vanskelig å finne noen referanser her så jeg antar de er populære, eller ?

Synes det virket som en helt grei pris, men kanskje ikke verdens beste....?! Om du fåt den ned litt, så burde det bli bra.
 
:D kjøpte min første Omega idag, det vart en speedmaster pro(man on the moon watch)
betalte 16k før den ny, hos en protid urmaker.
 
Gratulerer med flott klokke, og velkommen til forumet! 16K var da en særdeles god pris må jeg si. Hvordan fikk du til det? :D
 
glaset hadde en liten ripe, knapt synlig(mulig at polere vekk muligtvis)
Urmakeren skulle og få in nye omega klokker, så ryddet ut sortimentet.
Meget førnøyd i alle fall, håper at eg gjorde ett bra kjøp alle fall.
 
Hei Kero,
Gratulerer, høres ut som om du har gjort ett veldig bra kjøp.
Skulle gjerne sett noen bilder av den (på armen) :mrgreen:
 
Gratulerer, Kero!
16k er jo en helt vannvittig god pris! Ser den koster ca. 30k ny, så det er jo nærmest halv pris :eek:
Jeg hadde iallefall aldri vært i tvil om jeg hadde fått et slikt tilbud :D
 
Først, grattis med fet klokke og godt kjøp!

Det stemmer at pleksi-versjonen koster ~25K, mens safirversjonen koster ~30K. Det er noen vanvittig kostbare glass..... Noen som vet om safirvarianten har mer utspjåket verk?
 
Ja, safirglass-varianten har en liten del i metall som er av plast i den andre. Dette er gjort av estetiske grunner naturligvis.
 
går det at byte ut til safir glass på min speedmaster, ellers er det noen nadre forskjeller mellom den dyrere varianten?
Fullpris på den var 24500kr, ser på urverket.no selges den før litt øver 17k+moms og frakt.
 
TCCW skrev:
Er vel versjonen med safirglass foran og bak som koster 30

Ah, ok. Kikket bare på den gjennom monteret, så da er det nok safir utgaven.
Fremdeles bra å få en klokke til 25k til 16k vil jeg si. Er det vanlig å få slike rabatter på denne klokken? Kunne virkelig tenkt meg en Speedy, men 25k for en ny blir litt stivt synes jeg.
 
kero skrev:
går det at byte ut til safir glass på min speedmaster, ellers er det noen nadre forskjeller mellom den dyrere varianten?
Fullpris på den var 24500kr, ser på urverket.no selges den før litt øver 17k+moms og frakt.
En rigtig speedmaster pro manuel (som jeg ved hurtig læsning mener at se det er her) bør absolut være med hersalit/acryl glas. Det er langt mest originalt og også langt smukkest i mine øjne - fint buet med glød (duer jo ikke til bagsiden hvis det er glas back)

Det er let at pudse ridser bort med let slibemiddel eller sågar tandpasta - bli hos hersalet glas er mit klare råd - slev astronauterne havde den naturligvis med hersalit - safir kan splintre og flyve rundt vægtløst. Når hersalit er godt nok på månen så duer det nok til dig :D

vh
 
:D er bare mer og mer førnøyd med min speedmaster, spurte pga den dag det blir aktuelt at skifte glass om man skal gå før safir. tAKK FØR TIPSET.