Speedmaster på Hirsch Heavy Calf-rem

Medlem
11. juli 2010
Innlegg
1.506
Sted
Oslo
Kjøpte en Hirsch Heavy Calf til Speedyen min i dag. Den ser nå slik ut :)

P1050744.jpg


P1050745.jpg


I mine øyne den remmen som ser best ut på en Speedmaster. Liker veldig godt hvordan det hvite på urskiven og viserne går igjen i sømmene på remmen.

Noen som vet om noen steder her i landet man kan kjøpe..hmm, hva i alle dager heter nå buckle på norsk. Spenne? Hehe. Sånt skjer når man henger for mye på timezone og watchuseek :p Tenkte å få tak i en original Omega-spenne (vanlig spenne, ala "beltespenne", ikke deployment), og har sett at Otto Frei har flere, men er det noen her i Oslo som selger sånne løst, til en ikke altfor gal penge? Koster jo under $20 for en på ofrei, og kan vanskelig tenke meg at det er såpass billig her i landet..
 
Tja, gå innom en Omega-forhandler og spør. De har ofte mye deler liggende, og de kan ihvertfall bestille. Min erfaring har vært at prisene på Omega lenker f.eks. ikke er så hakkende gale.
 
Mange remmer som ser bra ut på en speedy.
Jeg har alltid likt Omega sin i haiskinn

Speedmaster-101.jpg


Jon
 
Mange remmer som ser bra ut på en speedy.
Jeg har alltid likt Omega sin i haiskinn

Speedmaster-101.jpg


Jon

JonLs haiskinnrem er etter min mening den absolutt tøffeste kombinasjonen på Speedyen. Spesielt på en gammel cal 321 med metallogo. Jeg fatter ikke at jeg ikke har somlet meg til å bestille denne remmen til en av Speedyene. Inntil videre kjører jeg mørkebrun rem som tar opp noe av fargene i den patinerte skiva:
Speedmaster3212.jpg
 
Remforslag til vintage Speedmaster

Jeg har lyst til å gi min vintage Speedmaster Pro et par remmer i julegave. :D

Anders sitt bilde over har overbevist meg om at en Di-Modell Rallye må kjøpes inn. Dette er en glimrende kombinasjon. Sømmen på denne ser ut til å være mer grå enn svart, stemmer det?

Er det noen som har forslag til remmer med kontrastsøm i off-white eller beige?

Jeg synes remmer med kontrastsømmer er flotte, men "kritthvite" sømmer bryter litt mye med gulnede timemarkeringer og visere på en vintage klokke. Jeg ser etter en rem med søm som matcher patineringen på denne (bildet yter dessverre ikke klokken full rettferdighet):
101101_dagens.jpg
 
Remforslag - item no.?

Mange remmer som ser bra ut på en speedy.
Jeg har alltid likt Omega sin i haiskinn

Speedmaster-101.jpg


Jon

Hei!

Har en Speedmaster som jeg har lyst til å "kle opp" med en flott skinnreim. Hva er katalognummeret på haiskinnsreima? Mvh Kjell (nykommer)
 
Jeg kjøpte min fra Tyskland, men Jürgen som jeg kjøpte av kan ikke skaffe Omega remmer lenger. Mulig du kan finne dem på Ofrei, eller bestille hos en forhandler....
Double ridged, curved shark strap in black

Speedmaster-103.jpg


Speedmaster-104.jpg


Speedmaster-105.jpg


Speedmaster-108.jpg


Jon