Spørsmål om en 1979 Datejust

Medlem
5. aug. 2015
Innlegg
10
Sted
Hedmark
Hei!

Spør her inne siden jeg antar det er mye bra kompetanse her til å svare...

Saken er den at jeg har skaffet meg en 1979 Datejust (birthyear)

Klokka har ikke fluted bezel, og etter det jeg kan se er det "sjelden vare". Stemmer det ?? Ser jo at de aller fleste har fluted bezel, og noe som jeg egentlig først ville ha selv, men så ble det ikke det da etter som jeg kom over ei klokke i mint condition...

I ettertid har jeg sett på f.eks Chrono24 at det er ingen 1979 med den kombinasjonen av skive og bezel som jeg har....

Kan man anta dette er en sjelden sak ??

For verdien sin del spiller det ingen rolle for meg altså, men er litt kuult dersom min birthyear er litt sjelden da...

5ALcAxG.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Gratulerer med flott DJ! Fra ca. 1977 gikk man fra 16xx til 16xxx, så dette er en 16000, dvs. med flat skive, ikke såkalt Pie Pan-skive. Det er nok noen som har skiftet til slett bezel, din skal ha nummer 16014 hvis den opprinnelig ble levert med bezel av hvitt gull, 16030 hvis den ble levert med såkalt engine turned bezel i stål - eller 16000 hvis den ble levert som bildet ditt viser. Synes du har fått tak i et flott eksemplar.
 
  • Liker
Reaksjoner: havarduf og holmby
Gratulerer med flott DJ! Fra ca. 1977 gikk man fra 16xx til 16xxx, så dette er en 16000, dvs. med flat skive, ikke såkalt Pie Pan-skive. Det er nok noen som har skiftet til slett bezel, din skal ha nummer 16014 hvis den opprinnelig ble levert med bezel av hvitt gull, 16030 hvis den ble levert med såkalt engine turned bezel i stål - eller 16000 hvis den ble levert som bildet ditt viser. Synes du har fått tak i et flott eksemplar.

Takk for veldig informativt svar, det setter jeg pris på!!

Er en 16000 den jeg har