Spørsmål om brietling super avenger?

Nja, orker ikke å vente, pluss at jeg desverre ikke syntes den var noe fin, da syntes jeg rapport evo 7 er en mere stilren måte å oppbevare klokker på !

Enig i at Rapport winderen er penere. Men hvor mye vil du egentlig ha bruk for en winder med kun 1 klokke? Om det er oppbevaring du vil ha så kunne kanskje en pen klokkeboks, til en adskillelig billigere penge, vært noe å tenke på? Om poenget hovedsaklig er å ha en fin boks å kunne oppbevare klokken i.

Husk, det er ikke noe poeng å sette klokken på winder over natten dager du har hatt den på armen. Skal du ikke bruke klokken på flere dager, så bruk winderen, men hvor ofte vil egentlig dette skje? Den trenger ikke mange timene til dagen for å holdes gående.

800-900TPD med klokken burde forøvrig være passelig...

Enig i at Rapport winderen er penere. Men hvor mye vil du egentlig ha bruk for en winder med kun 1 klokke? Om det er oppbevaring du vil ha så kunne kanskje en pen klokkeboks, til en adskillelig billigere penge, vært noe å tenke på? Om poenget hovedsaklig er å ha en fin boks å kunne oppbevare klokken i.

Husk, det er ikke noe poeng å sette klokken på winder over natten dager du har hatt den på armen. Skal du ikke bruke klokken på flere dager, så bruk winderen, men hvor ofte vil egentlig dette skje? Den trenger ikke mange timene til dagen for å holdes gående.

800-900TPD med klokken burde forøvrig være passelig...

Jeg kjører min på 650TPD og har aldri hat problemer med at klokka stopper..
Det varierer selvsagt fra klokke produsent til klokke produsent.

Men hvor mye vil du egentlig ha bruk for en winder med kun 1 klokke?

QUOTE]

Nå må du ikke glemme at gutten er medlem her på TS. Det er bare et tidsspørsmål før han har flere mekaniske ur.
Med et mulig forbehold om at han har en jernvilje og standhaftighet som overgår summen av det som finnes her inne.

Hvis du vil spare dine 2500, foreslår jeg at du henter legosettet ditt og bygger deg en winder selv. Det har jeg gjort.
Kjør hardt kjør stil.

90349d1203892303-making-your-own-watch-winder-leggo-winder.jpg

Fantastisk! Den definitivt kuleste winderen jeg har sett! Og jeg liker ikke windere en gang!!!!! Skal jeg begynne å bygge Lego også nå da? ;)

Har kjøpt winder i dag, og vet ikke hva jeg skal si, på en måte er det helt feil å betale 3000 for en plastikkdings som osclilerer, og jeg mener at den er overpriset! , men på samme måte får jeg noe vellkjent som er noe man har i mange år!

Jeg syntes den var grei, men det går ikke an å stille inn på rpd, men man har velget mellom 15, 30 eller 60 minutter , og 1minutt oscilering!

Hva vil være passende ? 60, 30 eller 15 minutter pause pr 1minutt oscliering?

Du får nesten telle hvor mange runder den tar på et minutt også gange opp:) er vel en grunn til at du har kronograf?;)

Nja, tenkte på dette jeg også, men problemet er at gronografen går en halv runde, før den snur rettning, og går en halv runde tilbake! Men noe jeg lurer på er om klokken trekkes opp begge veier? Mener at hvis "loddet inni" går i klokkerettning, eller mot klokkeretning, trekker det seg opp begge veier?

Begge veier ja. Men kronofunksjonen har vel en måte å vise passerte minutter og timer på? Hvis ikke er den vel snarere ubrukelig?

Jaja, tror du missforstår noe! Kronograf funksjonen fungerer kjempefin, men du skjønner nok ikke helt hvordan winderen fungerer! Den er på en måte som en pendel!!!! Winderen bytter retning ca 2 ganger i sekundet, litt som en pendel!!

60 grader frem og tilbake i begge retninger! Det er defor det er litt vanskelig å finne ut hvor mange rpd dette tillsvarer, men det hadde hjulpet hvis noen kunne forklart om den klokke trekkes opp i begge rettninger (som ankeret/pendelen/vekten) inne i klokken beveger seg på? Eller bare en vei?

Opptrekksloddet pendler begge veier og mest sannsynlig trekker den også opp klokken begge veier.

Ikke alle, men de fleste automatiske ur trekker begge veier. Gitt at det ikke er nevneverdig dødgang kan du bare legge sammen brøkdelene av omdreininger og se hvor mange hele den tar pr omgang.

Edit: Entropy var visst før meg.

Winderen MÅ gå med klokka for at Super Avengeren skal trekke. På mange (de fleste?) spiller det ingen rolle om winderen går med eller mot, men på SA-en gjør det det.

Jeg elsker for øvrig denne tråden.
Beste på lenge.

Ikke alle, men de fleste automatiske ur trekker begge veier. Gitt at det ikke er nevneverdig dødgang kan du bare legge sammen brøkdelene av omdreininger og se hvor mange hele den tar pr omgang.

Edit: Entropy var visst før meg.

Likte det andre bilde bedere ;) ;) :D :D

JEg fikk et smill om munnen hver gang jeg så det Tore... hehehehe

Ren and Stimpy var også tøft.... det nye