Spørsmål om brietling super avenger?

Har kjøpt winder i dag, og vet ikke hva jeg skal si, på en måte er det helt feil å betale 3000 for en plastikkdings som osclilerer, og jeg mener at den er overpriset! , men på samme måte får jeg noe vellkjent som er noe man har i mange år!

Jeg syntes den var grei, men det går ikke an å stille inn på rpd, men man har velget mellom 15, 30 eller 60 minutter , og 1minutt oscilering!

Hva vil være passende ? 60, 30 eller 15 minutter pause pr 1minutt oscliering?
 
Du får nesten telle hvor mange runder den tar på et minutt også gange opp:) er vel en grunn til at du har kronograf?;)
 
Nja, tenkte på dette jeg også, men problemet er at gronografen går en halv runde, før den snur rettning, og går en halv runde tilbake! Men noe jeg lurer på er om klokken trekkes opp begge veier? Mener at hvis "loddet inni" går i klokkerettning, eller mot klokkeretning, trekker det seg opp begge veier?
 
Begge veier ja. Men kronofunksjonen har vel en måte å vise passerte minutter og timer på? Hvis ikke er den vel snarere ubrukelig?
 
Jaja, tror du missforstår noe! Kronograf funksjonen fungerer kjempefin, men du skjønner nok ikke helt hvordan winderen fungerer! Den er på en måte som en pendel!!!! Winderen bytter retning ca 2 ganger i sekundet, litt som en pendel!!

60 grader frem og tilbake i begge retninger! Det er defor det er litt vanskelig å finne ut hvor mange rpd dette tillsvarer, men det hadde hjulpet hvis noen kunne forklart om den klokke trekkes opp i begge rettninger (som ankeret/pendelen/vekten) inne i klokken beveger seg på? Eller bare en vei?
 
Opptrekksloddet pendler begge veier og mest sannsynlig trekker den også opp klokken begge veier.
 
Ikke alle, men de fleste automatiske ur trekker begge veier. Gitt at det ikke er nevneverdig dødgang kan du bare legge sammen brøkdelene av omdreininger og se hvor mange hele den tar pr omgang.

Edit: Entropy var visst før meg.
 
Winderen MÅ gå med klokka for at Super Avengeren skal trekke. På mange (de fleste?) spiller det ingen rolle om winderen går med eller mot, men på SA-en gjør det det.

Jeg elsker for øvrig denne tråden.
Beste på lenge.
 
Ikke alle, men de fleste automatiske ur trekker begge veier. Gitt at det ikke er nevneverdig dødgang kan du bare legge sammen brøkdelene av omdreininger og se hvor mange hele den tar pr omgang.

Edit: Entropy var visst før meg.

Likte det andre bilde bedere ;) ;) :D :D

JEg fikk et smill om munnen hver gang jeg så det Tore... hehehehe

Ren and Stimpy var også tøft.... det nye
 
Winderen MÅ gå med klokka for at Super Avengeren skal trekke. På mange (de fleste?) spiller det ingen rolle om winderen går med eller mot, men på SA-en gjør det det.

Jeg elsker for øvrig denne tråden.
Beste på lenge.

Det jeg husker å ha lest selv, derfor jeg skrev "800-900TPD med klokken" et par sider bak i tråden. Kanskje litt uklart formulert av meg. :p

Grattis med winder Stukeren. Det er verdt å betale litt for en winder så du slipper en som bryter ned en gang i året. Kan bli dyrt i lengden. Om det er overpriset eller ikke er en helt annen sak.
 
Det jeg husker å ha lest selv, derfor jeg skrev "800-900TPD med klokken" et par sider bak i tråden. Kanskje litt uklart formulert av meg. :p

Grattis med winder Stukeren. Det er verdt å betale litt for en winder så du slipper en som bryter ned en gang i året. Kan bli dyrt i lengden. Om det er overpriset eller ikke er en helt annen sak.

Se her ja. Jeg leser for fort noen ganger. ;)