Spørsmål om AT ift "første klokkekjøp"

Medlem
10. mars 2014
Innlegg
10
Driver å vurderer litt å anskaffe meg min første "skikkelige" klokke. Har siklet etter litt av hvert på nettet de siste månedene, men har etterhvert så godt som landet på Aqua Terra modellen til Omega med GMT. GMT funksjonen virker både tiltrekkende i tillegg til funksjonibel, da jeg planlegger lengre opphold i utlandet.


  • Hva må man forvente å betale for en slik ny da de sjeldent dukker opp brukt? Både listepris og hva man kan forvente av rabatter.
  • Har fanget opp på forumet her at noen snakker om et forekommende hopp i prisene på Omega, er dette noe konkret som (mest sannsynlig) vil skje i fremtiden, bare rykter, allerede forekommet eller bare rykter? :confused:
  • Hva er levetiden på en slik klokke med riktig service?
  • Eventuelle andre tips eller kommentarer på modellen.


Takker for svar og håper og snarlig kunne ta en avgjørelse om kjøp av evnt klokke :cool:
 
Omega seamaster AT finnes i utgangspunktet i fire typer som er aktuell for deg. Disse er i stål.


- U/ chronograf m/lenke - 48.000 Kr
- M/ chronograf m/lenke - 58.000 Kr

U= ca. 45 000.

- U/ chronograf m/ reim - 45.000 Kr
- M/ chronograf m/ reim - 54.000 Kr


NB: Regn med noe avvik.

Holdbarheten med riktig serviceintervaller er nok mest sannsynlig lenger enn holdbarheten din.


Jeg ville personlig valgt en annen klokke, men denne modellen er veldig pen :)
 
Aqua Terra er etter min mening en av de fineste modellene på markedet. Spesielt med blå skive!
AT GMT med 8500 base ligger så vidt jeg vet på slutten av 40-tallet ett sted. Ang leveringstid og rabatter er dette individuelt i forhold til hvilken forhandler man bruker.
Tror ikke det skal ta så mye mer enn en uke å få en levert fra Swatch Group.
Prisreguleringer skjer som regel hvert år. Aner ikke om det vil være et høyere prishopp nå enn tidligere, men en viss økning er å regne med omtrent hvert år.
Levetiden på en slik klokke med riktig service og vedlikehold er generasjoner:)
 
Snasent. Det blir jo fort verdt pengene dersom man kan ha klokken hele livet.
Får ta meg en tur innom butikkene for å titte på den live etterhvert :D
 
Aqua terra er etter min mening den perfekte allround klokken. Stod mellom denne og Planet Ocean ved sist kjøp, men landet på PO da jeg synes AT ble for mye allround og jeg slet med å finne ut hva som var størrelsen min av 38.5 eller 42.

Her er en pekepinn på hva en brukt GMT kan gå for, men disse kommer nok ikke alt for ofte til salgs. GMTen er en ganske stor klokke så ville prøvd den litt før jeg bestemte meg.

http://www.tidssonen.no/forum/klokker-9/omega-seamaster-aqua-terra-150-gmt-43-mm-med-bl%E5-skive-21876/
 
Du sikler i alle fall på riktig klokke! Prisene han over her nevner stemmer. Jeg har akkurat kjøpt 8500'en med blå skive, og spørsmålet jeg stilte meg selv var om det var verdt 15' mer for en ekstra viser. Jeg syntes at 8500'en blir litt cleanere og mer allround, men så klart - vil du ha en litt røffere klokke så er jo 8605 heller ikke noe dårlig valg.

Det stemmer at Omega skrur opp priser nå, så er nok ikke så dumt å handle i nærmeste fremtid. Det er vell heller de aller nyeste klokkene som nå blir lansert som hopper en god del i pris. Dette er helt ferske news: Omega skal begynne med de antimagnetiske verkene sine (som sitter i Gaussen) i alle klokkene sine etterhvert. Det skal gå gradvis, og har begynt på de aller dyreste foreløpig. Det er i hovedsak disse som hopper i pris.