Spår døden for sveitsisk klokkeindustri

Nå skal Bjerke "hippe" seg opp litt, for å snu trenden(?).
Det betyr vel enda flere bimboer bak disken der det dao_O
http://kreativtforum.no/artikler/nyheter/2016/10/skal-ta-klokkevaren-inn-i-de-neste-15-arene

Trøsten kan være at om de brenner alle pengene på konsulenthjelp (til ny logo(?))....så får de ikke får råd til flere ansatte.

Merkelig og forsåvidt litt skuffende at ingen av de kreative i Dinamo maktet å gi en aldri så liten wristpose for å vise at "klokker er kult".

Blir spennende å se hva de kommer opp med. Ref. trådtema - så er jo ikke industrien levnet en videre optimistisk fremtid.

Det er interessant at det i dag innenfor en radius på 250m i Oslo, finnes i alt 7 ekslusive "urmakere" (Tidemann, Thune, Christensen, David Andersen og 3x Bjerke).
Alle har Sveitsiske premium merker i sortimentet.
Er det noe disse ikke helt har skjønt, eller er markedet såpass bra og optimistisk?

Klokker fenger i hovedsak menn, de kjøper egne ur, ur til andre og blir selv gitt ur i gave - uansett er (og forblir?) ur i hovedsak en "mannegreie"!

Mitt tips er at Dinamo vil forsøke å gjøre Bjerke attraktiv - også for kvinner.
De utgjør jo halve befolkningen, men jeg tror det er rimelig dødfødt å prøve og få kvinner til å utgjøre "halve ur-markedet".

Mine helt gratis tips til Bjerke:
-Dropp profil og logo endringer (spark Dinamo), Bjerkes historie og kontinuitet er en stor styrke, som bør videreføres uendret.
-Legg ned butikken i Paleet, overfør omsetningen derfra til Prinsens gate og netthandel, husleie er garantert deres største utgiftspost.
-Løft profilen og ekslusiviteten i butikken på Grand.
-Oppgrader personalet - tilby de "beste" en lønn som nettopp tiltrekker de dyktigste og mest kompetente. Dere trenger "tekniske kompetente" og interesserte selgere - ikke hippe og ungdommelige "mote/smykke" selgere (de finner vi nok av i klesbutikkene).
-Implementer innbytte og brukthandel av "egen solgte" ur, dette er/vil bli et lukrativt segment.

Sånn!!
Det som dere nå hadde tenkt å betale Dinamo, kan dere heller ta en "fjerdedel av" å gi til meg i form av et ur eller to:D:D:D

large_6ea066cf035e378689e16c2af877271144939b95.jpg

Nok en spiker i kista for sveitserne. Trygg trafikk og Moods of Norway kaster seg inn i kampen om håndleddet, men denne må da skli under skjorteermeto_O og hvem går med klokka utenpå?

gianni1.jpg

Helt konge, @Ban. Det beste er at klokken går riktig to ganger i døgnet og kan til og med holde COSC-standard en kort periode da. Den er også støtsikker, vanntett og tåler kulde! Litt flashy også!

"Comming to an AD near you"?

8

• Liker
Reaksjoner: Ban