Blir spennende å se hva de kommer opp med. Ref. trådtema - så er jo ikke industrien levnet en videre optimistisk fremtid.
Det er interessant at det i dag innenfor en radius på 250m i Oslo, finnes i alt
7 ekslusive "urmakere" (Tidemann, Thune, Christensen, David Andersen og 3x Bjerke).
Alle har Sveitsiske premium merker i sortimentet.
Er det noe disse ikke helt har skjønt, eller er markedet såpass bra og optimistisk?
Klokker fenger i hovedsak menn, de kjøper egne ur, ur til andre og blir selv gitt ur i gave - uansett er (og forblir?) ur i hovedsak en "mannegreie"!
Mitt tips er at Dinamo vil forsøke å gjøre Bjerke attraktiv - også for kvinner.
De utgjør jo halve befolkningen, men jeg tror det er rimelig dødfødt å prøve og få kvinner til å utgjøre "halve ur-markedet".
Mine helt gratis tips til Bjerke:
-Dropp profil og logo endringer (spark Dinamo), Bjerkes historie og kontinuitet er en stor styrke, som bør videreføres uendret.
-Legg ned butikken i Paleet, overfør omsetningen derfra til Prinsens gate og netthandel, husleie er garantert deres største utgiftspost.
-Løft profilen og ekslusiviteten i butikken på Grand.
-Oppgrader personalet - tilby de "beste" en lønn som nettopp tiltrekker de dyktigste og mest kompetente. Dere trenger "tekniske kompetente" og interesserte selgere - ikke hippe og ungdommelige "mote/smykke" selgere (de finner vi nok av i klesbutikkene).
-Implementer innbytte og brukthandel av "egen solgte" ur, dette er/vil bli et lukrativt segment.
Sånn!!
Det som dere nå hadde tenkt å betale Dinamo, kan dere heller ta en "fjerdedel av" å gi til meg i form av et ur eller to