SPØRREUNDERSØKELSE Daytona

Hvilken Daytona, 116500 eller 116520, svart eller hvit?


  • Antall stemmer
    68
70 % 116500
30 % 116520
+50 % 116500 hvit

= per 13. feb. Spørreundersøkelsen er fremdeles åpen, så kanskje dette vil variere med tiden.

For meg et overraskende resultat, både at 116500 er såpass mye mer populær enn 116520 og at 116500 hvit får mer av stemmene enn de tre andre til sammen.

1707809521018.png
 
Jeg har hatt: 116520 - sort, 116520 - hvit og 116500 - hvit.

Av disse var 116520 - sort den som jeg likte best, selv om lesbarheten var håpløs.
115520 - hvit, var for «femi».
116500 - hvit, dette uret likte jeg ikke i det hele tatt - dette uret føltes som en «Seiko».
116500 - sort, ikke prøvd, men kjenner jeg er nysgjerrig på denne.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Zawatch og Genta
Jeg er faktisk på god vei til å bytte mening til 116500LN med sort skive nå. Den er mer macho og maskulin. Er det noen åpenbar grunn til at den hvite er så mye mer populær. Var det tilfellet ved de foregående modellene også?
 
  • Liker
Reaksjoner: Zawatch
Jeg er faktisk på god vei til å bytte mening til 116500LN med sort skive nå. Den er mer macho og maskulin. Er det noen åpenbar grunn til at den hvite er så mye mer populær. Var det tilfellet ved de foregående modellene også?
Til inspirasjon:
IMG_6010.jpeg

Jeg syns hvit er fin, men skjønner ikke dens voldsomme popularitet. Er også nysgjerrig på den (ikke?) åpenbare grunnen.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper og Zawatch
Til inspirasjon:

Jeg syns hvit er fin, men skjønner ikke dens voldsomme popularitet. Er også nysgjerrig på den (ikke?) åpenbare grunnen.

Jeg skjønte heller ikke det når den kom, da skulle alle ha hvit. Flaks for meg som fikk lov å stå på liste for sort, som jeg syntes var finest.
Men jeg tror det har noe med at hvit gjør mer ut av seg på bilder. Og tipper det startet med tendenser for at Panda-skiver var populært både hos entusiaster og invistorer, inkludert Paul Newman-Daytonan.. Og så blir det en selvoppfyllende profeti.
(Jeg var ikke så inne i gamet tidlig nok til ha en stor formening om skiver til 116520/16520, men har aldri oppfattet like stor forskjell i popularitet på skivene der, selv om det ikke er umulig at hvit også der var mest populær/solgt. Vet ikke...)
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper og Genta
Til inspirasjon:
Vis vedlegg 360538
Jeg syns hvit er fin, men skjønner ikke dens voldsomme popularitet. Er også nysgjerrig på den (ikke?) åpenbare grunnen.
Jeg har offisielt ombestemt meg. Jeg hadde valgt sort. Den er penere jo mer man ser på den. Den blir litt "glemt" pga hypen rundt pandaen tror jeg. Også er det vel kanskje sånn at de fleste har x antall med sort skive fra før og at dermed hvit blir litt mer i vinden når det er på en så hypet klokke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Jeg har offisielt ombestemt meg. Jeg hadde valgt sort. Den er penere jo mer man ser på den. Den blir litt "glemt" pga hypen rundt pandaen tror jeg. Også er det vel kanskje sånn at de fleste har x antall med sort skive fra før og at dermed hvit blir litt mer i vinden når det er på en så hypet klokke.
Jeg gikk motsatt vei… Først være kjempeskuffet over den hvite til å synes den har det lille ekstra..
IMG_0060.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta og turmeric