Sortere KJØP/SALG seksjonen bedre?

Status
Stengt for ytterligere svar.
Medlem
26. jan. 2009
Innlegg
1.941
Sted
Ålesund
Kunne det vært aktuelt å skille ut kjøp/salg seksjonen på noe måte? Enten på merker, eller pris, eller noe annet.

Jeg er kun ute etter dyrere merker, og den siste tiden har jeg begynt å gå lei av å bla igjennom endeløse sider om seikoer og andre billige merker. Det ser nesten ut som noen har begynt å importere og selge de på tidssonen?

Noen flere som er enige?
 
Eneste jeg syntes vi burde få inn, er at feks folk med mindre enn 50 poster / vært medlem noen mnd ikke får lov til å poste i kjøp og salg? Virker som om at det kommer mye folk innom bare for å selge / scame who knows.. Veit det har funket bra på andre forum jeg er på.

Syntes også et minimum for en annonsen burde være en prisantydning..

Søkefunksjonen funker vel for det du er ute etter? Å sortere etter de merkene du vill ha? Sikkert en formel du kan smelle inn for å utelukke noen ting også? IDK!
http://www.tidssonen.no/forum/search.php?search_type=1
 
Eget K&S - Rolex mener du ;)

Nej ikke nødvendigvis Anders, men om det hadde vært en søkefunksjon som var enkelt og kun søkte på K&S hadde det hjulpet masse. Er ute etter mange andre spennende ur enn Rolex, men helst av den dyrere sorten. Og har ingenting imot at noen prøver å kvitte seg med en seiko, eller certina i ny og ne. Men føler at ser man på første siden av K&S nå så er det 8/10 som kun omhandler seikoer, certinaer, og merker av den billige sorten.

Og føler det har vært en voldsom strøm i det siste. Men klart, om man kunne skilt mellom prisklasser gjerne bare 0-5000 og 5000-> så hadde jeg vært fornøyd liksom...
 
Og når man først er inne på tråden...

Hva med alle delene som ligger til salgs der? Remmer, bakglass, lokk, pins og dips, jeg vet ikke hva, men hadde man skrellet inn en egen tråd for K&S klokkedeler så hadde jo det rensket godt opp i K&S seksjonen som jeg synes utelukkende bør være til ur...
 
Delvis enig med Kjersem.

Klokker i en tråd og remmer etc. i en annen.
 
Må si meg enig i at det hadde vært kjekt med litt inndelinger - f.eks:

Et salgsområde for klokker under 5 eller 10.000,-
Et salgsområde for klokker over 5 eller 10.000,-
Et salgsområde for klokkerelatert utstyr (remmer, windere, deler osv.)

Mener også kanskje at det ikke burde vært åpent for å linke til f.eks. Finn.no eller andre salgssider i annonsene - de klokkene får vi jo med oss uansett. Hvis man ikke kan ta seg tiden til å lage en skikkelig annonse for klokken man skal selge - da kan man heller la være.

Angående at man m ha et visst antall innlegg for å kunne lage en annonse, så vil det kanskje bremse manfoldet på salgssidene - noe som ikke er positivt.
 
Og når man først er inne på tråden...

Hva med alle delene som ligger til salgs der? Remmer, bakglass, lokk, pins og dips, jeg vet ikke hva, men hadde man skrellet inn en egen tråd for K&S klokkedeler så hadde jo det rensket godt opp i K&S seksjonen som jeg synes utelukkende bør være til ur...


Har selv småtteri liggende ute, og er helt enig. Dette burde sorteres. Nesten litt flaut å legge ut en tøybit mellom horologiske høydepunkter.
 
Må si meg enig i at det hadde vært kjekt med litt inndelinger - f.eks:

Et salgsområde for klokker under 5 eller 10.000,-
Et salgsområde for klokker over 5 eller 10.000,-
Et salgsområde for klokkerelatert utstyr (remmer, windere, deler osv.)

Mener også kanskje at det ikke burde vært åpent for å linke til f.eks. Finn.no eller andre salgssider i annonsene - de klokkene får vi jo med oss uansett. Hvis man ikke kan ta seg tiden til å lage en skikkelig annonse for klokken man skal selge - da kan man heller la være.

Angående at man m ha et visst antall innlegg for å kunne lage en annonse, så vil det kanskje bremse manfoldet på salgssidene - noe som ikke er positivt.

+1!!
 
Må si meg enig i at det hadde vært kjekt med litt inndelinger - f.eks:

Et salgsområde for klokker under 5 eller 10.000,-
Et salgsområde for klokker over 5 eller 10.000,-
Et salgsområde for klokkerelatert utstyr (remmer, windere, deler osv.)

Mener også kanskje at det ikke burde vært åpent for å linke til f.eks. Finn.no eller andre salgssider i annonsene - de klokkene får vi jo med oss uansett. Hvis man ikke kan ta seg tiden til å lage en skikkelig annonse for klokken man skal selge - da kan man heller la være.

Angående at man m ha et visst antall innlegg for å kunne lage en annonse, så vil det kanskje bremse manfoldet på salgssidene - noe som ikke er positivt.

+2

Sortering ville gjort det lettere. Det blir mye man blar i som ikke er aktuelt...
 
Må si meg enig i at det hadde vært kjekt med litt inndelinger - f.eks:

Et salgsområde for klokker under 5 eller 10.000,-
Et salgsområde for klokker over 5 eller 10.000,-
Et salgsområde for klokkerelatert utstyr (remmer, windere, deler osv.)

Mener også kanskje at det ikke burde vært åpent for å linke til f.eks. Finn.no eller andre salgssider i annonsene - de klokkene får vi jo med oss uansett. Hvis man ikke kan ta seg tiden til å lage en skikkelig annonse for klokken man skal selge - da kan man heller la være.

Angående at man m ha et visst antall innlegg for å kunne lage en annonse, så vil det kanskje bremse manfoldet på salgssidene - noe som ikke er positivt.

Enig i kategoriseringen din og det du sier om finn.no, men dumt å nekte en link da det kan være nyttig for å supplere av en eller annen grunn. Men det burde være VM i moderering av salgstråder som ikke inneholder:

Beskrivelse, pris og helst minst 1 bilde av klokken som faktisk selges.

Fortsatt ikke helt sikker ang. minimum antall poster for å poste en salgstråd, intensjonen med det er jo god men argumentet ditt er også veldig bra. I tillegg til at andre fora hvor dette er gjeldende (f.eks tz UK) dukker det jo opp apekatter som skal selge noe og spammer ned forumet for å få nok poster. Det er jo ikke heldig.
 
Mulig at det er en god ide å skille mellom klokker og tilbehør, men å dele opp de få annonsene som er her inne i flere kategorier er vel neppe nødvendig. Om man er på klokkejakt og ikke har tid til å se gjennom de åtte-ti salgsannonsene som legges ut her pr dag må man jaggu ha dårlig tid ;)
 
Mulig at det er en god ide å skille mellom klokker og tilbehør, men å dele opp de få annonsene som er her inne i flere kategorier er vel neppe nødvendig. Om man er på klokkejakt og ikke har tid til å se gjennom de åtte-ti salgsannonsene som legges ut her pr dag må man jaggu ha dårlig tid ;)

+1

Ytterligere fragmentering av salgsforumet vil nok gjøre at en lett går glipp av enkelte annonser en kanskje kunne vært interessert i. Jeg tror vi må opp på et mye høyere antall annonser før det vil være hensiktsmessig å dele opp kjøp og salg i flere kategorier. Just my 2 cents:)
 
Enig med Minuteman. Med de gode og stort sett fulgte bumpereglene på forumet er det fort gjort å lete seg tilbake en ukes tid. Jeg synes heller ikke remmer og tilbehør bør fraskilles. Mye av det er i kategorien "visste ikke at jeg ønsket meg en slik" og ville gått under radaren hos mange om det var gjemt i en undergruppe. Det samme kan sies om mange av klokkene, spesielt i den rimelige enden. Jeg synes KS fungerer godt som det er.
 
Mulig at det er en god ide å skille mellom klokker og tilbehør, men å dele opp de få annonsene som er her inne i flere kategorier er vel neppe nødvendig. Om man er på klokkejakt og ikke har tid til å se gjennom de åtte-ti salgsannonsene som legges ut her pr dag må man jaggu ha dårlig tid ;)

Ikke alle er like frelst som oss ;)

Noen vil gjøre annet...

Polere klokker
Stille inn riktig tidspunkt etter atomur på alle klokkene sine
Bytte til forskjelige nato remmer
Telle om vinderen faktisk gjør 650 runder i døgnet
Rydde i klokke boxen så det ikke kommer støv på klokkene
Sjekke om alle klokkene holder +2/-2 sec i døgnet


Du vet sånne helt vanlige ting som folk gjør på asylet..

:D:D:D:D:D:D
 
Enig med Minuteman. Med de gode og stort sett fulgte bumpereglene på forumet er det fort gjort å lete seg tilbake en ukes tid. Jeg synes heller ikke remmer og tilbehør bør fraskilles. Mye av det er i kategorien "visste ikke at jeg ønsket meg en slik" og ville gått under radaren hos mange om det var gjemt i en undergruppe. Det samme kan sies om mange av klokkene, spesielt i den rimelige enden. Jeg synes KS fungerer godt som det er.

+1
 
Takk for tilbakemeldingene. Skal følge opp denne saken, og i første omgang tror jeg det er mest aktuelt å skille ut en egen kategori for klokkerelatert tilbehør.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.