BASELWORLD 2012 (8. - 15. mars)

Haha. Og urverket er ETA? Eller snakker vi kansje også kvarts??

Hehe, sikkert quartz! :p Tror selve klokken spiller lite inn på verdien i den klokken! :p Lurer på hvem Gangsta rapper som stikker av med den herligheten!? :p
 
Så hva synes vi egentlig om det vi til nå har sett fra Basel? Må si jeg er litt skuffet egentlig.. Vet ikke helt hva jeg har håpet på, men noe mer enn det jeg har sett så langt i alle fall! Synes kanskje de to Tudor modellene er det som har fått hjertet til å banke mest:) Speedmaster modellene var også ganske bra. Sub no date var også bra, men jeg hadde vel kanskje ventet meg noe mer fra Rolex..? Sky-Dweller er jo det den er, men uansett dette er ikke en modell for alle. Og jeg føler denne er laget mest for å kunne vise at også Rolex klarer å lage en klokke med annual Calender, eller lettere sakt en klokke med "vanskeligere" komplikasjoner enn det de lager til vanlig! Så hva blir det neste fra Rolex? Beveger de seg ut på eda flere eventyr fremover, og lenger bort fra sin historiske konservativitet?

Ønskelisten min var full før Basel, så egentlig helt greit det ikke var alt for mange nye fristelser. Jeg er veldig fornøyd med at det kommer smooth bezel på DJ II, en klokke jeg nå MÅ HA. Den er årets høydepunkt fra Basel for min del. Sky-Dwelleren er langt utenfor mitt budsjett, men synes det er spennende at det utvikles nye modeller hos Rolex også.
 
Den nye Heuer Carrera Anniversary edition er ikke helt feil.. :)

2012-TAG-Heuer-Carrera-Jack-Heuer13.jpg
 
Flotteste Breitling siden Navitimer'n?

Hei,

Vet ikke om Breitling stiller ut på Basel, men oppdaget plutselig denne nyheten på hjemmesidene deres. Dette må da være noe av det flotteste Breitling har lansert på år og dag. Jeg er i utgangspunktet ikke noen stor fan av merket, men denne modellen i RG tok virkelig pusten fra meg. Å avbilde jordkloden på skiven kan fort bli litt cheesy, men til og med dette synes jeg designerne har klart å gjennomføre med stil og klasse.

transocean_chronograph_unitime_modelbig_modelbig.jpg


(Bilde hentet fra Breitlings hjemmesider)
 
Enig i at den er veldig flott!
Jeg har likevel to (små) innvendinger
-hva er størrelsen
-subdialsene sitter litt for tett.

Men knallfin Breitling.
 
Jeg må si jeg synes den dypblå skiven som er på den originale Nautilusen er utrolig mye penere enn denne nye hvite varianten. Fargespillet, sunburst-effekten og lysrefleksjonene i blåfargen/stripemønsteret er helt fantastisk vakkert, og nærmest verdt prisen på uret i seg selv. Denne nye hvite varianten ser veldig kjedelig ut i forhold, men kanskje den tar seg bedre ut i virkeligheten enn på bilder..?
 
Det er nok en tilsvarende effekt i den hvite skal du se. AP lager jo noen hvite skiver som er ut av denne verden i dybde, nyanser, glans osv. lobergen sin 15300 er i så måte helt fantastisk, og ved direkte sammenligning synes jeg den minst var på høyde med hans Nautilus. For en samling forresten! :eek:
 
Det er nok en tilsvarende effekt i den hvite skal du se. AP lager jo noen hvite skiver som er ut av denne verden i dybde, nyanser, glans osv. lobergen sin 15300 er i så måte helt fantastisk, og ved direkte sammenligning synes jeg den minst var på høyde med hans Nautilus. For en samling forresten! :eek:

Etter hva jeg kan se er det på ingen måte tilsvarende effekt i den hvite skiven, da denne etter bildene å dømme har matt finish, og at den har lik farge over hele skiven.

En AP RO-skive ser helt annerledes ut enn en klassisk blå Nautilus-skive både i farge og fasong, og du må selvsagt gjerne ha personlige oppfatninger om hvilken som er den mest "fantastiske" av disse. Men, jeg sammenliknet kun de to Nautilusene, og står fremdeles på at jeg synes den hvite ser langt kjedeligere ut enn den klassiske blå.
 
Wow. kom akkuratt over prisene til skydwelleren! 260 laken for reim og rødt gull, og hele 320 laken om man vil ha lenke og kasse i hvit gull! Gjerne gammelt nytt men synes det er noe i overkant? Daytona`en i rødt gull ligger vell på rundt 200?