Sonos 5.1 OK?

Medlem
23. juli 2016
Innlegg
108
Sted
Oslo
Sonos 5.1 for mitt bruk består ev en Sonos Playbar (planke) som front/senter, og to Sonos Play 1 som bak. Evt. med en Sonos Sub i tillegg. Ikke ekte 5.1 dette.
Men siden jeg er i ferd med å flytte har jeg vurdert å endre mitt nåværende 5.1 opplegg (Marantz receiver, ekstra forsterker til frontene, 5 stk KEF høyttalere, ingen sub) til et mer kompakt og møbleringsvennlig oppsett.

Lyttet til Sonos-opsettet hos en forhandler, og ble positivt overrasket over kvaliteten. Lød helt flott, særlig med sub-en inkludert. Bruken er TV/film mer enn ren musikk.

Andre som har dette og er fornøyd?
 
Jeg har Sonos selv både som TV-høyttalere og ellers rundt om i huset og synes dette fungerer ypperlig til min bruk. Men skal man ha litt skikkelig trøkk til filmen må man nok ha suben i tillegg. Litt lite trykk i soundbaren alene. Men veldig fin lyd i mine ører ☺
 
Fikk du tilfeldigvis prøvd med Playbase også og sammenlignet den med Playbar? Lukter på samme oppsett selv.
 
Nei, det fikk jeg ikke.
Jeg leste tester på forhånd og jevnt over kommer bar noe bedre ut enn base.
Fordelen med base er imidlertid at den er plasseringsvennlig om du har anlegget/TV-en på bord eller benk. Og så vidt jeg kunne lese meg til er kanskje base det beste valget om du dropper sub.

Men uansett er to ting helt klart: Det er neppe stor forskjell mellom disse to enhetene, og viktigst, det låt kjempebra! I alle fall i mine ører, og jeg lytter som nevnt til daglig til et ganske påkostet 5.1 anlegg.

Om du bor i Oslo eller i nærheten har HI-FI-klubben dette i fast oppsett der du helt sikkert kan prøve Playbase også. Det var butikken i Marcus Thranesgt jeg besøkte.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Henrik C