Sommertøflene

Et par av veggene på de eksisterende dekkene på 295/30/22 hadde gitt etter og det måtte bli ny gummi på meg... :(

Nå med nytt staggered oppsett med 315/30/22 bak og 275/35/22 foran. Bedre komfort med mindre sporing nå :)

Hva sier dekkpolitiet? ;) Ulovlig det også?
 
Har fått kjørt litt med 275/40 foran og 315/35 bak på 20" og synes ikke det er så gærnt.. overgangen fra utslitte vinterdekk var positiv. Ikke sporer det noe særlig heller. Nå er spørsmålet, kjøpe nye Hakka R3 SUV nå, eller vente til neste årgang er klar fra høsten av...?

Hvorfor hastverket?
Selv bytter jeg kun når det er utslitt eller ødelagt...har så fryktelig MYE annet mer morsomt jeg kan bruke penger på enn bilgummmi...
 
KAB, de er utslitte såvidt jeg forstår. Den opprinnelige tanken var at nå kunne man kanskje gjøre et godt kjøp? Ser for meg at inneværende varebeholdning er kjøpt til en betydelig bedre kronekurs enn hva høstens varer vil komme til å være, og at prisen nå kanskje er ganske god. Men ellers enig, det gjelder å få så mye bruk ut av tingene som mulig :)
 
KAB, de er utslitte såvidt jeg forstår. Den opprinnelige tanken var at nå kunne man kanskje gjøre et godt kjøp? Ser for meg at inneværende varebeholdning er kjøpt til en betydelig bedre kronekurs enn hva høstens varer vil komme til å være, og at prisen nå kanskje er ganske god. Men ellers enig, det gjelder å få så mye bruk ut av tingene som mulig :)

Ser poenget :)
 
Når temaet dekk er oppe.

Ser at det begynner å bli godt slitte bakdekk. Ringte min vante dekk forhandler og fikk pris på nye. Det han hadde inne var Yokohama, Advance Sport. Ser at en del klager på støy med disse. Noen som har erfaring med Yokohama dekk som kan kommentere ?

Kriteriet for meg er minst mulig støy og sporing.
Kjører på Continental idag, 225/40 og 255/35 (BMW 3serie). Kjører så lite at slitasje ikke er noe problem, men ønsker ikke å sitte å irritere meg over støy og sporing i resten av bilens levetid :)
 
Jeg har alltid vært fornøyd med Yokohama. Det lå i sin tid mest opp til at jeg ville ha et anerkjent merke og ikke "kinamerket som slo Bridgestone i test". Da jeg byttet (fra Bridgestone) på Lexus'en sist sommer så ble det Yokohama der også. Jeg har ikke merket noen forskjell i støy etter overgang Bridgestone / Yokohama (A. Sport).

Jeg kunne nok godt fortsatt med Brigestone, men Dekk Team som jeg handlet hos hadde gode priser på Yokohama og jeg har vært veldig fornøyd med dem. (Camry'en fikk det da jeg kjøpte bilen i 2004 og den har samme dekk fortsatt. Modell/merke, altså. Dekkene er skiftet ut en del ganger siden!).

8
 
  • Liker
Reaksjoner: daghoi
9D5B7069-57E1-4903-B1C6-CC495080F5CC_zpsesvfgakn.jpg

Sommerskoene ble satt på tidlig i april. Custom painted Arachnid felger. 245/35/21 foran og 265/35/21 bak.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og KAB