Sommerprosjekt: Heuer Carrera restaurering

Medlem
11. april 2008
Innlegg
192
Sted
Vestfold
Her er mitt lille sommer prosjekt, en sliten 60-talls Heuer Carrera med et Valjoux 72 verk som manglet en del deler. De fleste har jeg klart å spore opp. Det var verken lett eller billig... men det har ordnet seg. Nytt glass er på vei over Atlanteren... :)

Nå gjenstår å finne to chronograph pushere i gull, og en riktig krone. Pluss den lille bagatellen at baklokket mangler..:confused:

Men jeg er sikker på at jeg i løpet noe tid har en nydelig klassiker som tikker og går igjen...

Elsker å finne slike prosjektklokker...

carreraprosjekt1_zps0dbef5a3.jpg


Mvh
Jarl
Classic Heuers
 
Det kaller jeg prosjekt! Håper du får masse regn slik at du kan sitte inne med denne. :)
 
Takk skal dere ha!

Fikk et par nye deler i posten i dag. :)

Det blir forhåpentligvis tid til litt klokkemekking i helgen....

Vet ikke helt om jeg tør forsøke å montere ny balanse. Det har jeg ikke gjort før. Resten er grei skuring...

Mvh

Jarl
 
Det nærmer seg...

Nå er faktisk Valjoux 72 verket mer eller mindre komplett. Carreraen har fått ny stor chronograf-viser, baklokk, nytt glass og cirka 7-8 nye deler i verket. Jeg har også fått tak i en NOS original Heuer reim fra 70-tallet med original gull Heuer spenne.

Nå gjenstår nye "pushere" til chronographen. De er veldig slitt. Og en ny krone, helst med Heuer logo.

Bilde kommer snart.... ;)

Mvh

Jarl
 
Kult - gleder meg til å se!

Har en vintage Carrera 45 sjøl, men skiva er litt ujevnt slitt - ser ut som noen har forsøkt å slipe/vaske og gitt seg etter en test :(
Vet du noe bra sted for å finne Carrera-deler eller er det ebay som gjelder?

Kimm S.