SOLGT Sjelden sjanse!!! Submariner PRE-CASE til salgs/bytte

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Innlegg
5.101
Sted
Bærum
Legger her ut for salg min supersjeldne Rolex submariner pre-case. Denne var utgaven som kom før Rolex begynte å bruke Oyster-case til urene sine. Er litt usikker når denne kom, men det er på det rene at disse nok var før sin tid da de kom, for de ble egentlig ikke lagt merke til i noen særlig grad. Dette gjør at det nå ikke finnes mange igjen. Jeg er ganske sikker på at dette er sonens eneste. Da akkurat denne modellen er pre-red, pre-doublered, samt pre steve mc Newman, er den enda sjeldnere. Bud ønskes, eller aller helst bytte i en Rolex Sea dweller med Comex, alternativ kan være Breguet dobbelttourbillion. Uret kommer med en nydelig naturtro nato strap.

pr_4347_11513-rios1931-nylon-watch-bands-nato-band-wrist-watchband-watchstrap-wristband-rubber-army.jpg
 
Interessant...
Hva er referansenummeret på kassen?

Dette var lenge før Rolex begynte med referansenummer. Det kom først når de lanserte kasse til urene sine. Når det er sagt så er natorem som følger grønn av farge. Bilder kommer
 
Var de egentlig først?

Jeg har sett opphetede diskusjoner på internasjonale forum - om hvorvidt Rolex var først med denne løsningen.

Det er mange som mener at andre merker var tidligere ute med slike modeller og at Rolex bare har kopiert de...

Jeg vet dette er en brannfakkel, men mener det er viktig for de som vurderer kjøp...
 
Om det er stasjonærmodellen du har for salg kan nok jeg gå one better med en sak jeg har liggende i samlingen.

Rolex's første wrist-sun-dial-watch

4740577790_55d432195f.jpg


Dette er en virkelig sjelden sak, og vil nok aldri gå ut av min samling.
 
Fantastisk.

Dog litt skremmende hvor smalt aprilspøker kan være og fortsatt virke. Forutsatt at publikummet er riktig.

Vi fikk tilsendt ett faktablad på kalibreringsenheter for en gassmotor vi leverer på jobb. Den så gjennomført at det ikke var før bildet av kontrollpanelet som kun besto av control alt og delete knapp.
 
"Pre-Case"....

Herregud. Syns jo resten var morsomt, men hovedpoenget tok jeg ikke før bildet kom. Trenger ferie...:D