Solgt/Byttet!: Breitling Crosswind Chronometer A13355 (2000)

Medlem
5. juni 2012
Innlegg
6
***** Solgt / Byttet - Takk TS! *****

Hei,

Forsøker med å legge ut et flott ur som ikke får nok "armtid".

Link til bilder:

M.aspx


Klokken er i meget god stand, uten noen skjemmende dings/dents. Bærer preg av forsiktig bruk.
Sist service er ikke kjent, men den går fint med god gangreserve de få gangene den har vært benyttet.

Den leveres med alt av originale papirer (inkludert COSC sertifikat), samt inner og ytterboks.
Ytterboksen (papp) er litt slitt, innerboksen er meget bra).

Det følger med 2 litt slitte originalreimer (croco) med tilhørende originale spenner.
Uret sitter i dag på en uoriginal høyglanspolert stållenke som til forveksling ligner Breitlings egen. Denne følger også med.

Info fra Breitling Resource:

Description

Definitely upmarket in character and imposing in size, the Crosswind super chronograph asserts its dominance of the Windrider range. Designed, built and finished with exceptional care and competence, its sophisticated craftmanship is matched only by the luxury of every detail, not least its elaborate raised dial face, all of whose six hands and even Roman numerals are luminous. For all its lavish detailing, the Crosswid remains a thoroughbred Breitling design, with the sturdiness and operational excellence of a dependable instrument watch.

SpecificationsModel: Crosswind
Production Years: 1997-2004
Gender: Mens
Movement: Breitling 13
Power Reserve: 42 Hours
Water Resistance: 100m
Bezel: Unidirectional
Crown: Screw-Locked
Crystal: Sapphire
Diameter: 42.7mm
Thickness: 15.3mm
Weight: 107.7g
Bracelet: Pilot
Lug Width: 22mm
Watchwinder Direction: Both


Uret befinner seg i Drammensdistriktet. Ser for meg en pris rundt NOK15000.
Eventuelt bytte i vintage chronografer eller chronometer ur fra Omega, Zenith, Eterna, Certina, Heuer eller tilsvarende kan være aktuelt.

Send meg gjerne et forslag på PM. Skambud vil bli oversett uten ytterligere kommentar.

Kontakt meg på 69northernman@gmail.com for forslag eller spørsmål.

M.aspx


M.aspx


M.aspx


M.aspx
 
Redigert:
Bump og "noko attåt".

Kom gjerne med bytteforslag/delbytte!

Nesten ny skinnrem med original Breitling "deployment spenne" kan medfølge om vi blir enige om pris! (Koster en liten formue i seg selv - kun benyttet 2-3 ganger "som ny").