Solgt SOLGT - BaliHa'i Project 1 - nr 15/100 - Ny pris 241019

Medlem
11. juni 2008
Innlegg
1.162
Trolig den eneste BaliHa'i Project 1 i kongeriket.

På sett og vis er det vanskelig for meg å selge denne klokka, men den har dessverre bare blitt liggende de siste par årene. Jeg synes den fortjener å havne hos noen som bruker den, i tillegg til at jeg nå ønsker litt rotasjon i samlingen.
Det dreier seg altså om en BaliHa'i Project 1. Dette er en veldig brukbar dykkerklokke, vanntett til 1000 meter, og jeg har selv brukt den ca 45 dykk. Denne klokka er på ingen måte strøken, men alle riper og hakk stammer fra dykking i sjøen, ikke desk-diving. To av skruene i barettene ble borte og måtte erstattes med andre skruer, som tydeligvis ikke var rustfrie (den ene har blitt skikkelig rusten). Dette ble gjort i en fart, fordi jeg skulle dykke, og det ble uviktig for meg hvorvidt skruene var rustfrie eller ikke. Siden ble klokka bare liggende og jeg har aldri fått skiftet dem.

Det er sikkert lurt å få tatt service på den, ettersom den nå er cirka 10 år gammel og jeg aldri har hatt service på verket eller fått skiftet pakninger. Har aldri opplevd problemer og den har gått nøyaktig hele tiden, men den har blitt åpnet en gang for å rette ut timeviseren som subbet nedi skiven. Det ser du såvidt hvis du ser godt etter, men det har aldri plaget meg da den har vært mer som et verktøy enn et smykke.

Tekniske data
Verk: ETA 2824-2 Elaboré
Stålkvalitet: 316L Marine
Krans: 120 klikk
Lume: C-3 Superluminova
Krystall: 5.2mm flat safirkrystall, antireflektivt belegg på undersiden
Helium Escape Valve (HEV)
Vanntett til 1000m
Dimensjoner: 44 mm uten krone
52 mm remfeste til remfeste, 24 mm mellom remfester.

Jeg er første eier.

Hele pakken kommer i en oransje Pelican- koffert med skumplastinnlegg. Det følger med en stållenke med enten sommerfuglspenne eller vanlig spenne, en skinnreim og to gummireimer; en oransje og en svart med vaniljelukt. Det følger også med en Wrap Strap Australia ZULU-reim (skikkelig solide saker) som gjør det mulig å få klokka over tørrdrakta. De to skrutrekkerne som fulgte med da klokka var ny, har blitt borte i flyttelass i årenes løp (men de var ikke noe særlig å samle på uansett). T- skjorta jeg fikk da jeg kjøpte klokka, kan også følge med hvis ønskelig. Tror det er størrelse XL eller XXL.


Prisidé: 4000 kroner (men åpen for bud).
Kontakt per PM.
Forsendelse eller personlig oppmøte blir vi enige om.

(GIKK FOR 2900,- TIL EN FYR PÅ FINN)

Bilder:
npOyeW4.jpg

waOGKWt.jpg

Kanskje det kuleste baklokket noensinne?
qViNHdW.jpg

41WjIIG.jpg

h64grn8.jpg

Rusten skrue
AprUTm0.jpg

qIndLTo.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: kvamsky