Selges * SOLGT * Aquadive, ca 1968

Medlem
7. juni 2008
Innlegg
347
Sted
Stavanger
*** EDIT 30.12.2014: SOLGT ***

Legger denne ut for salg igjen, nye bilder og ny pris. En klokke som jeg alltid liker hver gang jeg bruker den, men dessverre blir det for sjelden. :)

Dette er et ekte ca sekstitalls dykkerur, med nedskrubar krone og enveis roterende bezelring. Størrelsen er komfortable 38mm (untatt krone). Den er forholdsvis tykk, og virker større på håndleddet. Plexiglasset er buet i klassisk stil. Alt i alt er klokken i god stand, med mindre, normale bruksmerker. Noen riper på plexiglasset som kan pusses bort hvis en ønsker. Urskive er feilfri. Sølvfarget urskive er litt spesielt på vintage divers.

Urverket er 17 juvelers ETA 2784, med dag og dato som skifter rett på midnatt. Ingen kjent servicehistorie, men klokken starter lett og holder tiden. (Se bilde av klokken på Timegrapher. Bilde tatt etter å lett ristet klokken igang fra dvale.).

Fin tidsriktig "beads of Rice" lenke. Vet ikke om den er original til klokken, men den er solid og holder seg godt låst.

En interessant klokke fra et merke som nylig er blitt relansert. En flott solid klokke, med "attitude". Pris: 2600 pluss porto.
(Eventuelt face to face salg: Bor i Stavanger, skal til Oslo/ Bærum i julen)














 
Redigert:
*** EDIT 30.12.2014: SOLGT ***

BUMP.
Det har vært et par kommentarer om at amplituden er lav på Timegrapherbildet i annonsen.

Bildet er tatt etter at klokken var vekket fra dvale og lagt rett på timegrapheren. (Jeg pleier aldri å manuelt trekke opp klokker med automatikk-verk). Bilde under viser klokken på Timegrapher etter en dag på håndleddet. Aplituden ligger da rundt 260.:

Aquqadive_timegraph_Dec14_zps394075db.jpg
 
Redigert: