Selges SOLGT! 1992 VW Golf III VR6

Medlem
11. juni 2008
Innlegg
1.162
------ SOLGT! -------

Det er behaglig å kjøre langt med en forholdsvis kraftig motor (174 hk, 235 nm dreimoment på 4250 omdreininger). Den er faktisk overraskende gjerrig også, med et forbruk ved langkjøring på cirka 0,8 - slett ikke verst på en sekssylindret motor fra 1992! I mitt eie har bilen hovedsaklig blitt brukt til langkjøring.

I mitt eie har bilen fått ettermontert Simons 2,5' eksosanlegg med DTM-utblås. Dette for å slippe fri den fantastisk deilige lyden VR6-motoren avgir når den passerer cirka 4000 omdreininger. I forbindelse med dette har jeg også satt inn Green innsatsfilter slik at den puster litt enklere.

Høsten 2013 ble det byttet hjullager og bærekule venstre side forran og i forbindelse med dette ble det tatt firehjulskontroll på den. Mansjettene ser veldig bra ut. Bremsene ble pusset opp av forrige eier og ser nesten ut som nye, med nylakkerte kalipere og nye bremseklosser på alle fire hjul. Rustmessig sett er bilen svært bra i understellet - litt begynnende rust ved jekkepunktene forran, men ikke noe som ikke kan behandles med tectyl og tilsvarende. Desember 2013 ble det byttet girolje, og januar 2014 ble det byttet vaierstag fra girstangen til girkassen.

Videre når det gjelder rust så er det desverre begynnende rust rundt bakvinduet på bakluka (normalt på Golf III) - du får med en annen bakluke. En av de tidligere eierne har desverre vært uheldig og mistet noe verktøy på panseret, slik at det er en bulk og en skrape på dette - du får med et annet panser.

Motoren er forsåvidt i god stand alderen tatt i betraktning. Lekker litt olje, men ikke skummelt mye. Den har også, av forrige eier, blitt utrustet med et chip fra Powerchips.cz som skal gi mellom 10 og 15 HK ekstra. Selv betviler jeg den store effektøkningen av dette chipet fordi chipet er myntet på senere motorer med coilpack og ikke fordeler som denne bilen har. Original chip følger med.

Desverre er ikke lakken i spesielt god stand. Klarlakken er nesten helt borte og det er en del steinsprang o.l. på f.eks panseret hvor jeg har forsøkt å flekke litt slik at ikke rusten skal få satt seg.

Ved salg følger det med en del reservedeler; bakluke, panser, listverk, leppe, lykt, vindusheiser osv.

EU-kontroll er ikke gjennomført (frist til april) men jeg er ganske sikker på at dette ikke blir noe problem.

Når det gjelder pris er jeg åpen for forhandling, men denne settes i utgangspunktet til KR 20000. NB! Bilen står på Hamar i helgene, og på Kolsås i ukedagene.

rQ5UFQz.jpg
 
Redigert: