Smugle Rolex

Kanskje han setter uret på armen neste gang han skal gjennom tollen :mrgreen:

Hva skjedde med uskyldig inntil det motsatte er bevist?

"- Hva gjør dere hvis den pågrepne nekter for at varene er kjøpt i utlandet og sier at varen ikke er ny?

- Da spør vi etter bevis i form av dokumentasjon på innkjøp. Med andre ord: Tar du med deg kostbare varer ut av landet på ferie, lønner det seg å medbringe kvittering eller få utstedt et såkalt legitimasjonsbevis hos Tollvesenet før avreise, som beviser at varen ikke er kjøpt på reisen. Er vi usikre på om varen er kjøpt i forbindelse med reisen, kan vi holde den tilbake i påvente av dokumentasjon. Sørg alltid for å ha kvittering på dyre eiendeler, da unngår du problemer, sier Fredriksen."
 
Tar folk virkelig med seg kvitteringen til klokkene de har med seg på tur? Du skal ikke langt opp i klokkehierarkiet før man overstiger 6000-kroners grensen.
 
Tar folk virkelig med seg kvitteringen til klokkene de har med seg på tur? Du skal ikke langt opp i klokkehierarkiet før man overstiger 6000-kroners grensen.

Nei jeg gjør det aldri. Hva som vill skje om jeg blir stopped vill bare tiden vise. Mulig jeg er naiv men jeg ser ikke stor grunn til bekymring. Har somregel med meg 2-4 ur pr tur og er vell utfor Norges grenser 12-20 ganger i året omtrentlig.
 
Reiser en del ifm jobb, og har vel så og si aldri dratt ut av landet uten minst og ha med 2-3 klokker.
Aldri hatt med noen kvittering på noe som helst, og heller ikke tenkt å styre med det.
Men, har tatt bilder av samtlige klokker inkl det jeg måtte ha av kvitteringer osv som ligger på nettskyen, og i allefall kan brukes som et delvist bevis for at det ikke er noe som er kjøpt på reisen.

Men eneste jeg noensinne har hørt om som har gått på noen smeller ang dette, er de to sakene nevnt i lenken her ...
 
Kan bekrefte at tollen kan inndra klokker.

Jeg kjøpte selv på siste tollauksjon en helt ny Breitling Super Avenger som en "uheldig" person hadde kjøpt hos AD i Sverige og gått på grønt når han kom tilbake.

Medførte jo bot og inndraging av klokke som han hadde betalt ca 42.000.- SEK for :(

Det tar forresten ca 2-2,5 år fra inndraging til gjenstanden selges.
 
Vi trenger så mange tråder som brukerne av forumet oppretter, og som de får svar på. Ca like mange som "sort eller hvit Daytona SS", "skal jeg velge GMT eller Submariner" osv osv.

Hvilke tråder som opprettes er vel like markedsstyrt som prisene på Rolex. Dukker trådene opp, med svar, så er det etterspørsel.
 
Vi trenger så mange tråder som brukerne av forumet oppretter, og som de får svar på. Ca like mange som "sort eller hvit Daytona SS", "skal jeg velge GMT eller Submariner" osv osv.

Hvilke tråder som opprettes er vel like markedsstyrt som prisene på Rolex. Dukker trådene opp, med svar, så er det etterspørsel.

Det er jo langt fra sjeldent at flere brukere oppretter tråder om samme hendelser. Det kan være f.eks et ran som flere har sett i avisene samtidig, en klokkesak i D2, e.l.

Da slås trådene sammen. Vi trenger ikke kjøre parallelle diskusjoner om samme hendelse.
 
Dette løser man jo enkelt ved å gå på rødt og betale sin moms? Få fradrag for mva i det landet man handler og betal din moms med glede.

Det er litt kjipt med de 10-15 min det fort tar i tollen ekstra, men har du råd til en klokke i denne prisklassen har du råd til å betale momsen også.
 
Min konklusjon er at det beste er å kjøpe ny Rolex, fra AD i Norge.

Med mindre man finner noe med fornuftig pris på bruktmarkedet da.