SM300

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Innlegg
4.410
Etter en SHOM-posten til Juice fikk jeg igjen en ukontrollerbar lyst på en vintage SM300. Jeg synes Watchco sine NOS-parts bygg ser lekre ut, det er jo digg med vintage-look som kan brukes som en ny klokke. Men det finnes jo minst like billige "ekte vintage" på TZ.

Dessverre er jeg litt for ukyndig på denne modellen. Kan noen gi meg et kurs?
Vet det finnes noen slike i medlemmenes samlinger.

Noen som har en Watchco SM300 forresten?

fe2ec293.jpg
vs
ome0006.jpg
 
Jeg har ejet og prøvet både en ny bygget "Vintage" Seamaster 300 - måske det smukkeste og mes veldesignede dykkerur Omega har lavet til dato.: På en PO gummirem, der designmæssigt passer flot til uret

196522490483165024OmegaSeamaster-10.jpg

Den blev solgt. Den var dejlig og smuk, men da den jo var samlet af NOS dele føltes det ikke Vintage nok til mig - og prisen var så jeg kunne gå på jagt efter en autentisk Vintage:

1967268908881660024-67OmegaSeama-1.jpg



Den er her fotograferet med PO gummirem - men på denne patinerede sag synes jeg faktisk et en sort nato - eller lidt slidt læder rem passer bedre.

vh BaunDK
 
Klassiker! Jeg eide to i en periode, prøvde og selge den til ca.15k. Men liten interesse, så jeg ga den til far. Som fra før av har fått en speedmaster av meg.. Kan jo ikke gå med swatch batteridritt...

Her er bilde av min keeper: fantastisk patina, og upolert kasse. najs!

Omega300m.jpg


reima er forresten fra jolu! :D
 
Regner med du fikk den billig, Hauk... :D

Fantastisk flott design, og den gamle utgaven er jo ekstra stas. Den litt mindre potente krona gjør jo også at man unngår decubitus på håndryggen.
Om din far skulle føle for å gå over til swatch batteridritt igjen må du gjerne gi beskjed :mrgreen:
 
Jeez Louize. Ikke alle "horologiske" fremmedord som bør googles, DJM.
Her ville jeg gått mot dine prinsipper og kjørt en postredigering... :D
 
Beklager, jeg visste ikke at jeg har med en så tander gjeng å gjøre :?

Men jeg kommer ikke til å redigere posten nei :D
 
Denne har jo litt andre visere en de øvrige SM300 avbildet høyere opp i posten. Er de byttet ut, eller kom denne modellen med ulike visere?:)
 
Satt og kikket gjennom gamle poster på jakt etter fine WatchCo-bilder. Det forundrer meg egentlig at ikke de gutta der alltid er utsolgt for SM300.

Det er jo et fantastisk flott ur med vintage-look og alle fordelene av et nytt ur. Uret burde appellere til alle som både vurderer en vintage Rolex Sub 5513 og en moderne Omega Seamaster (PO). På mange måter synes jeg en SM300 overgår begge disse. Helt utrolig flott klokke! Min favoritt er uten dato, men den er like fet med.

Jeg har, som dere kanskje skjønner, en liten second honeymoon med min om dagen. Klarer ikke legge den tilbake i klokkeboksen :D

Disse urene er til salgs fra WatchCo akkurat nå. Alle som vurderer vintage eller moderne dykkerur bør kjenne sin besøkstid.

ome0002.4.jpg


ome0006.jpg


ome0007.jpg


Egentlig burde man slå til på alt det andre de har liggende ute også :D Så mye fint!

ome0012.jpg


ome00016a.jpg


ome00017b.jpg
 
Syns SM300 er helt nydelig, og jeg syns det er rart at prisene ikke er høyere enn de er når man ser på hvordan prisutviklingen på vintage Rolex har vært.

Nesten så jeg har lyst på en med og en uten dato.