Slurvete arbeid av urmaker?

Takker så meget for alle innspill.

Og her er siste respons fra urmaker. Dag/datoskift er ikke noe problem, så jeg vet ikke helt hva hun snakker om der :

Beklager at jeg glemte å trykkteste uret ditt, det skal jeg selvførgelig gjøre gratis for deg.
Jeg ser at denne serien med verk til Seiko har manuelt opptrekk.
Det at vellen er for kort i forhold til kassen kan jeg desverre ikke noe for, jeg kan bytte vellen gratis, men da må jeg bestille en ny som du betaler for.
Det at vellen er for kort gjør at når du skal skru til kronen kommer den i flukt med dag/datoskift.
Du får komme innom så får vi sammen finne ut hva som skal gjøres.

Hvis vellen er for kort og kronen har riktig dybde for å motta gjengen fra kassen, hvordan er det mulig at kronen kommer ikke helt imot kassen?

• Liker
Reaksjoner: reldor og Grendel
Jeg tror du trenger en ny urmaker...
poirot.jpg

God jul, godtfolk!

Jeg har ikke gjort noe mer med denne saken enda, da det bare er snakk om 500,- , men det handler jo mest om prinsipp her. Lærepengen kan jeg leve med, det er bare ekstremt irriterende... Småpenger ja, ... ikke bare litt irriterende. Har sendt en mail til Sutterud om fiks, venter på svar.

Har sendt følgende e-post til ..."urmaker", hvis kjønn er irrelevant :

Om du mener at delene ikke passer som de skal, hvordan kunne du da ta på deg denne jobben, og utlevere uret i den stand det er nå, uten å informere? Og hvis vellen er for kort, burde den ikke da la seg skru helt inn til kassen?

Jeg leverer ikke uret mitt tilbake til dere, dere har kontonummeret mitt, 250,- er OK.

Redigert:
Har ikke fått noen respons fra urskjenderen, så vil herved fraråde alle å bruke C-Optikk Nittedal på Åneby. Mulig de er flinke på optikk.

Skumleste gjennom Sutterud-tråden for litt siden, så avventer den turen litt.
Hvor ville du dratt for å få fikset dette?

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Har ikke fått noen respons fra urskjenderen, så vil herved fraråde alle å bruke C-Optikk Nittedal på Åneby. Mulig de er flinke på optikk.

Skumleste gjennom Sutterud-tråden for litt siden, så avventer den turen litt.
Hvor ville du dratt for å få fikset dette?

Hvis du leverer uret til Sutterud så er det å sammenligne med russisk rulett med fullt magasin. Mulig han reparerer, mulig han glemmer hele uret, mulig han finner det igjen etter seks måneder etc etc etc... Finn noen andre !

Jeg har lest mye godt om UrTjenesten.no (http://www.urtjenesten.no/). Her jobber Siemen som også er her på forumet.
Jeg har ikke brukt han selv, men vet at andre har god erfaring. Han skal være rask og gjøre godt arbeid.

(Nå er jeg også en av dem som har hatt god erfaring med Sutterud. Det er noen år siden, men de jobbene ble utført prikkfritt).

8

• Liker
Reaksjoner: TimeLord
Fikk svar fra Simen nå, de tar ikke inn Seiko.

Blir det bare hvilken som helst Seiko-forhandler, da? Christensen?

Ta kontakt med Thomas Gulbrandsen! Har benyttet meg av hans tjenester flere ganger, og han har levert til toppkarakter i både utførelse og kommunikasjon hver gang. Anbefales på det varmeste. Kan forøvrig bekrefte at han skrur på Seiko, da jeg hadde en gammel SKX781 inne til overhaling sist. :)

Redigert:
Jeg kan også varmt anbefale @Greg fra forumet her og. Han har skrudd på vintage-Omegaen min et par ganger, både full overhaling og en mindre reparasjon med glassbytte. Utmerket service! Send han en DM så kan han sikkert hjelpe deg.

• Liker
Reaksjoner: Grendel