Slips

Da var det bestilt en haug av slips og pocket squares fra thetiebar. Oppdatering følger....

Ser frem til update. Egentlig veldig glad for at den bransjen jeg er i har gått bort fra slips. De fleste har også kastet jakken, men når jeg ser disse bildene er det jo unektelig stilig med et skarpt slips :)

Ser frem til update. Egentlig veldig glad for at den bransjen jeg er i har gått bort fra slips. De fleste har også kastet jakken, men når jeg ser disse bildene er det jo unektelig stilig med et skarpt slips :)

Ser at slips i jobbsammenheng kan være litt lite attraktivt til tider, men jeg mener at folk generelt burde være flinkere til å bruke slips i sosial setting. Ser at for mange skal det neste være gravferd eller bryllup før de tvinger på seg slipset...

Løpende update er at pakken var hentet av fedex under 12 t etter bestilling, til tross for påsken. Lover godt så langt!

Hermes, men disse koster 1.200,-stk.
Ellers kan man plukke opp en håndfull når man finner noe brukbart på salg.
Slips er forbruksvare, da det virker som magnet på saus :D

Mitt beste tips er å kjøpe inn når du først er i utlandet og finner godsakene på salg. Da snakker vi gjerne om priser ned på 100 USD og mange ganger en god del lavere enn det også.

Selv har kjøpt slips siden midten av 90-tallet og enkelte av de første høy kvalitets slipsene jeg kjøpte lever i beste velgående i dag. Jeg så vidt over 100 slips, flest italienske, men også franske, britiske og amerikanske. Etter min mening er kvaliteten først og fremst avhengig av produsent (obs de kan ha flere produktlinjer med varierende kvalitet) og et 7 (eller 11-) fold slips trenger ikke å være et "bedre" slips enn et 4 eller 5 fold med for. Det avhenger av hva slags skjortekrave og dermed knute du benytter deg av....

Noen høykvalitetsprodusenter verdt å nevne:
Top of the line:
E. Marinella
Italo Ferretti
Dolcepunta
Borrelli
Kiton
Attollini
Hermes
Charvet

Nest best:
Drakes
Turnbull & Asser
Brioni
Canali
Zegna

Fortsatt meget høy kvalitet:
Emilio Pucci
Altea
Ralph Lauren (purple label)
Armani
Brooks Brothers

Dette er som sagt slips som koster skjorta, men som du kan finne til gode priser på salg i utlandet.

Et merke som kanskje er vel verdt å nevne med tanke på dine ønsker rent prismessig er Sam Hober som lager slips av en kvalitet som etter min mening ikke ligger merkbart bak topp kategorien og kan bestilles på mål via internett til priser som starter ned mot 70 USD....

Og lykker til med et bra prosjekt. Jeg er en stor slips patriot som mer enn gjerne ser flere nordmenn som oppgraderer noe, både ved å gå med slips og for å ikke snakke om på sko og lærvarefronten. Legg litt i det og kjøp klassiske items. De varer en mannsalder!

fedex_zps1bf5583d.png

Review kommer ila dagen, hvis FedEx klarer å finne ringeklokken min!

FedEx klarte seff å levere pakken på skolen, mens jeg sitter hjemme og venter. Ubrukelige folk!
Review kommer da senere :)

Da var de i hus! Overalt veldig fornøyd :)

38165259-1B4E-4D47-8BB0-F990FDE995BF-24439-00002100402BE1D4_zpsa3274662.jpg

Kvalitetet virker VELDIG bra i forhold til prisen, spesielt vil jeg anbefale de i lin. Eneste negative var at jeg ønsker meg et knall orange slips, men fargen var langt fra sånn som på hjemmesiden - det var mer kobber farget i virkeligheten.

Hjelp! Jeg trenger å utvide sløyfe samlingen min med en sort 1950-talls tversover. Altså en standard ferdigknyttet sløyfe av smal type. Noen som har forslag til en god sløyfe pusher?

Frode.

Hjelp! Jeg trenger å utvide sløyfe samlingen min med en sort 1950-talls tversover. Altså en standard ferdigknyttet sløyfe av smal type. Noen som har forslag til en god sløyfe pusher?

Frode.
Standard ferdigknyttet har vel "alle" klesbutikker. Tror jeg til og med har sett det på Volt, House of singles etc.
MEN, det er bare å lære seg å knyte de selv med en gang!
Det ser bedre ut, er en av de tingene en mann bør kunne og ikke minst! En selvknytt sløyfe er en samtalestarter!

Ang sløyfe. Knytt selv ja. Veldig lett og spesielt om du ikke velger silke.

Handlet til bekjente idag, tror de vil sette veldig pris på det. Alltid innertier med personlige gaver med fokus på hobbyen til mottakerne:)

28A92F4B-4C04-4496-9EE1-3014FE2E9CF0-4680-000005C0D9DD3D6D.jpg

Det ser bedre ut, er en av de tingene en mann bør kunne og ikke minst! En selvknytt sløyfe er en samtalestarter!
Helt enig!
Som Mads Christensen, forfatter av "Alt om Mann" sier det: "Kan man ikke knyte sitt eget slips (eller egen sløyfe), kan man like så godt holde seg hjemme!" :)

Standard ferdigknyttet har vel "alle" klesbutikker. Tror jeg til og med har sett det på Volt, House of singles etc.

Joda joda. Jeg er jo helt enig og har jo selvfølgelig begge typer sløyfer. Men 1950-talls sløyfe har jeg tidligere kun funnet som ferdigknyttet. Og nå finner jeg ikke denne stilarten noen steder lengre, hverken som ferdigknyttet eller løs.

Frode.