Slettes gjerne

Hei! Har en litt spesiell sak hos min lokale urmaker nå og trenger hjelp fra dere.
Har en god tone med firmaet da jeg tror høflighet er det beste uansett om man er uenig.
Skal prøve å gjøre en lang historie kort...

I juli leverte jeg inn en Emporio Armani klokke til bytte av glass, da hadde jeg allerrede
kostet på den 300,- i pussing og batteribytte.
Hørte ikke noe fra dem før i september da de sa de hadde problemer med å få noe til å passe
og at flere komponenter måtte byttes. I dag ringte de og ba meg komme innom,
de hadde fått den i retur fra eksternt verksted i utlandet.
Klokken er defekt, kan ikke repareres og de innrømmer at det er deres feil.
De tilbud meg klokken tilbake i deler og en liten prøveflaske med dameparfyme som
kompensasjon. Jeg synes dette virket rart og vi ble enige om å avvente til de kommer
med en løsning. Anslår bruktverdien er ca. 1200,- + det jeg har kostet på den.
Det er jo kun en moteklokke produsert av Fossil, men jeg bør jo ha noen rettigheter.

Jeg tror/håper at jeg har krav på mer enn dette og er veldig takknemlig på innspill og tips fra dere!
Ettersom de har innrømmet at det er deres skyld ville jeg ha bedt om en tilgodelapp på nypris, og så hadde jeg lagt i en del tusenlapper til og kjøpt et skikkelig ur:D
 
Takk for innspill!
Har en del ur så det er greit nok...her er spørsmålet hva jeg kan kreve/hvilke rettigheter jeg har i forhold til reklamasjon.
Har sendt epost til Forbrukerrådet nå, blir spennende å se svaret.
 
Håper du oppdaterer denne tråden med hva som skjer. Men når slik først skjer er det greit at det er den klokken som er ødelagt
 
Det kommer jeg ikke til å gjøre da det eneste som skjedde i denne tråden var flåsete kommentarer om
klokken i stedet for noe som er relevant for saken.
Jeg laget ikke denne tråden for å få synspunkter om lisensproduserte moteklokker så jeg velger å fjerne den.