Slark i lenke

Medlem
11. mai 2014
Innlegg
53
Sted
Bergen
Hei!
Jeg har en Rolex 16570 fra 2005. Den er i mer enn god nok stand, alderen tatt i betraktning.
Likevel har den en millimeter mellom leddene her og der, og det er nok til å irritere meg.
Etter litt googling har jeg sett at det flere som tilbyr å ordne dette, men jeg finner aldri ut hvordan det gjøres.

Så hva er det som gjøres når lenken strammes inn? Og er det verdt å bruke litt penger på?
 
Hei!
Jeg har en Rolex 16570 fra 2005. Den er i mer enn god nok stand, alderen tatt i betraktning.
Likevel har den en millimeter mellom leddene her og der, og det er nok til å irritere meg.
Etter litt googling har jeg sett at det flere som tilbyr å ordne dette, men jeg finner aldri ut hvordan det gjøres.

Så hva er det som gjøres når lenken strammes inn? Og er det verdt å bruke litt penger på?
Lenken blir demontert og det blir lagt foringer imellom ledet og lenkepinnen.
http://www.tidssonen.no/forum/threads/restaurere-eller-bytte-jubilee-lenke.30333/
Se innlegget til @Superlite i denne tråden.

Klokkeland.no utfører forøvrig denne typen oppdrag :)
 
Hei!
Jeg har en Rolex 16570 fra 2005. Den er i mer enn god nok stand, alderen tatt i betraktning.
Likevel har den en millimeter mellom leddene her og der, og det er nok til å irritere meg.
Etter litt googling har jeg sett at det flere som tilbyr å ordne dette, men jeg finner aldri ut hvordan det gjøres.

Så hva er det som gjøres når lenken strammes inn? Og er det verdt å bruke litt penger på?

Tråden som det vises til har også et par bildeeksempler hvor det er tatt bilder før og etter oppstramming. Det er eksempler både på oyster og jubilee-lenke. Jubilee-lenken er forøvrig min brors. Vi ble ihvertfall veldig fornøyd med resultatet. Jeg mener bildene også viser hvor bra resultatet ble.

Dette ble utført av @Superlite som etter det jeg skjønner er det samme som klokkeland.no?

Om det er verdt å bruke penger på er det jo du som må avgjøre. Velger du å bruke penger på det blir i hvertfall resultatet bra:)