SKX007 - justeres hver mnd?

Medlem
14. sep. 2011
Sted
Norge
Kjøpt meg en SKX007 og kom til å tenke på en ting, man må justere den for hver mnd, altså klokka kan vel ikke skjønne om det er feks 30 eller 31 dager i mndn?

Hvilke urverk er det som faktisk kan forstå hvilken mnd man er i og man slipper å justere?

Da er du ute etter komplikasjonen annual eller perpetual calendar. Usikker på om det finnes noe i en brukbar prisklasse.

Hvis det er viktig for deg, så hadde jeg kjøpt en casio. Den gjør alt det der for deg når du har stilt den en gang.
For meg er det noe av sjarmen med mekaniske ur, det at de trenger litt oppmerksomhet og kjærlighet. :)

Fra mobilen

Nei, ikke noe jeg er på jakt etter for øyeblikket! Spørsmål var mer ment som en nysgjerrighet. Må man justere feks en Rolex da?

En rolex må også justeres og stilles ja.

Men, du kan jo velge å leve etter hva klokken din sier, og ikke hva Quartz-helvete insisterer på;)

Hehe, ja, hadde jo vært moro å prøvd, men tviler på at det ville funket/blitt akseptert i lengden..
Ok, da skal jeg ihvertfall ikke ha Rolex! :rolleyes:

Ja det er fint, da får du et quartzur som gjør alt selv, akkurat som Casio gjør. :rolleyes:

Fra mobilen

Høres ikke ut som du skal ha en Rolex. Og definitivt ikke en mekanisk klokke. Prøv en Casio. knallbillig og må aldri stilles!