Skulle vært Kali, tenkte Jon Ali

Seiko SARB (017,045,065)

Tre morsomme og fine klokker som egentlig er en klokkesamling i seg selv.

Seiko SARB045 - En hverdagsklokke.
DSC_0408_zpsf5d90a3e.jpg
[/URL][/IMG]

Med innsyn til urverket, lenke og vanntett til 100m. så er dette ei pen hverdagsklokke.

Seiko SARB017 - En Beater.

Vanntett til 200m og med innskrubar krone og lume er dette mer en beater en de andre klokkene fra Seiko sin SARB serie.

Seiko SARB065 - Dressklokken.

[URL=http://s1210.photobucket.com/user/kystgeit/media/SARB/DSC_0179_zpsbadd2bb2.jpg.html]

DSC_0436_zps3867e983.jpg
[/URL]
Dette er dressklokka, vanntett til 50 meter. Designet i et samarbeid med Seiko og Sinobu Ishigaki som er japans mest kjente bartender. Den kalles også for Coctail Time.

Redigert:
tre klokker fra Sarb serien som hver dekker alle formål! Utrolig flott:) Likte spesielt Sarb045 sin blåfarge :eek:

Seiko Ananta SPB019J1

Ananta er et sanskrit ord for uendelighet som også brukes om den hinduistiske guden Vishnu. Dermed føyer denne klokka seg perfekt inn i galleritråden min, med bruk av hinduistiske guder.

Kassen er det spesielle med denne klokka. Den skal være sterkt inspirert av katana, en japansk sverdtradisjon. Nå har jeg ikke sett for mye på de nyere Ananta modellene, men kassene der er vist moderert endel, så dette er en av de orginale store Ananta kassene. Den er 46mm, men ligger veldig bra på hånda. Den bærer en god del mindre en f.eks. en Omega PO på 45,5mm.

DSC_0413_zpsce9b5811.jpg

Multi hand klokke, der det er visere som viser dag, dato og power reserve.

Helt OK spenne, ikke noe spesielt.

Innsyn til 6R21 urverket, virker knøttlite i ei så stor kasse.

Fra en som liker "cleane" klokker (eller trodde han gjorde det):
Den 017 der er bare så feil! Men på alle de riktige måtene. Får assosiasjoner til gitarkasser/kropper og motorsykkelhjelmer fra 70-tallet. Og sådant blir jo aldri feil.
Flott tråd og flotte klokker så langt Jon Ali.

Redigert:
Seiko 5

Seiko 5 serien så dagens lys i 1963. Det er 5 kjennetegn, derav navnet 5, som definerte ei Seiko 5 klokke. Den er automatisk, dag og dato i et vindu, vanntett, Krone klokken 4 og slitesterk kasse og reim/lenke.
Sporty automatiske beatere til en billig penge m.a.o. :)

Jeg har hatt tre stykker:

Seiko 5 Military SNK805:
DSC_0194_zps6df57340.jpg

DSC_0203_zps8ce88ec8.jpg

Ei klokke med ei fin militær inspirert skive. Både skive og reim er i infanteri grønt, noe som gir den et tydelig militært uttrykk. Størrelsen er på behagelige 38 mm. Det er 7s26 urverket til Seiko som sitter i denne, det kan ikke hacke. Dette er upraktisk på et militærur. Når flere skal utføre et oppdrag, så er det viktig at alle synkroniserer klokkene.

-

Seiko 5 White Baby Monster (snzf45) (SOLGT)

Ei kul sportsklokke med hvit skive.

-

Seiko 5 Orange Frankenmonster/Frankentuna (skz249) (SOLGT)

Jeg likte veldig godt Frankenmonsteret, det er ei klokke jeg savner av og til. Den var vanntett til 200m som monsterene og skx 007/009. Skiva var orange men med hvitt mønster rundt senter. Lumen var fantastisk, i beste Seiko dykker stil.

Det strømmer på med fine Seikoer her og enda har ikke GS'ene dine kommet inn i tråden! Kult fokus i samlingen må jeg si :)