Skole-/Jobbveske

lantin

Moderator
Medlem
29. okt. 2013
Innlegg
1.448
Sted
Oslo
Vi har tråder for parfyme, skriveinstrumenter, barbering, solbriller og mer til. Så mener derfor at det er på høy tid med en egen tråd for skole-/jobbvesker. Det er ingen tvil om at sonens medlemmer har god smak når det kommer til tidsmålingsinstrumenter, men hva bæres over skulderen eller i hånden?

Starter med min nyanskaffelse etter å ha brukt Mulberry Brynmore i noen år.

Mulberry Ted, imo en tøffere utgave enn Brynmore og kan brukes som både messanger bag og ryggsekk.
 
Redigert:
Grattis med flott veske.

Jeg er veldig fornøyd med denne fra The Bridge. Kvalitetsskinn veier litt, men det ble jeg fort vant til.

2012-12-04235617.jpg


Ulempen er at jeg sykler fast til jobb, så den får dessverre bare luftet seg på jobbreiser eller når bil er påkrevet.
 
Ellers er det litt mer relatert stoff her og her.

Kudos for en flott tråd uansett altså, bare så vi har alt samlet på ett sted :)
 
Ajajaj, ser at jeg var litt for rask på avtrekkeren og litt for dårlig på letingen der. Fant i farten kun tråden om Weekenbags.
Så da er det opp til admin å slette denne om det blir for mye rot:p
 
Neinei. Ikke sånn ment i det hele tatt, men "for eventuelt nye seere" som det heter på NRKsk var det greit å linke til enda litt mer lesestoff :)
 
Bra tråd, pøs på med bilder folkens:)

Jeg kjøpte meg veske i sommer, endte med en LV Porte Document Business i Damier Cobalt mønster. Kan ikke si noe annet enn at jeg er meget fornøyd. Kvalitetsfølelse til tusen. Utrolig fin farge. Og perfekt størrelse.
Var på utkikk etter en veske med både håndtak og skulderreim, så ble solgt med en gang selgeren i Louis Vuitton butikken i Cannes dro frem denne:

FA05CA00-55FC-4D3D-8DEE-C03F30C687E5_zpsc4wnfct8.jpg


0306AF83-BF40-4E5F-801E-8636FC4685FB_zps6qj5dawd.jpg


C3ACE579-3019-4B21-97F1-9CBA81788BD5_zpsyvjfrrvs.jpg
 
Har denne fra Mulberry; Heathcliffe. Etter snart to år med daglig bruk er den like fin!

 
Redigert:
Jeg bruker en slik:

1118_1555_large.gif


Jeppesen Student Pilot. Akkurat passe stor, og siden den er laget av polymer med et vannavstøtende PVC-lag på innsiden så er den også meget allsidig.
 
Selv sikler jeg på en fra Saddleback Leather, uten at jeg helt har bestemt meg for hvilken modell. De får bra skussmål fra de fleste (alle?) om har sagt noe om dem. Jeg digger filosofien deres. Har aldri skjønt dem som betaler gigantisk overpris for diverse motemerkevesker som er kjøpt inn relativt ukritisk fra Kina og kan inneholde bly og andre tungmetaller og kjemikalier, klæsjer en navnelapp på dem og pusher dem ut til flokkdyrene. Å kjøpe en veske fra f.eks. Michael Kors er for meg helt meningsløst.

Så har du selvfølgelig også skinnproduktverdenens Pateker som lager ting in-house og de som selger det de selger til en relativt fornuftig pris, selv om de ikke har noen egen produksjon. Midt i mellom har du de som lager produkter der du får veldig mye for pengene. De synes jeg er mest interessante å kjøpe.Naturlig nok litt fordi jeg ikke kan bruke penger på de dyreste. Det hadde jo rammet klokkekontoen...
 
Saddleback er garantert bra (og fine!) bager, men jeg har lest om én ulempe: Læret er tungt.

Jeg er storfornøyd med min veske (fra The Bridge), men jeg er veldig glad for at den ikke er tyngre enn sine 2,2 kg uten innhold. Det ser ut for meg som at Saddleback sine alternativer fort klokker inn på 3 kg+, i hvert fall hvis du skal ha plass til noe større enn en 13" laptop.

Ikke nødvendigvis en showstopper, men verdt å ha i bakhodet kanskje.
 
Det er absolutt noe å være klar over, ja. Jeg har allerede en skulderveske av laptopvesketypen som er ganske lett, men plages av at den ikke har håndtak, kun skulderstropp. Greit når jeg skal rusle et sted, men upraktisk om man skal inn og ut av drosjer, fly, bil eller sykle. Så ser for meg at en ny skal bære i håndtak primært, og evt som sekk hvis jeg skal gå lenger enn noen hundre meter. Dessuten skal jeg ha i chestnut-farge, som ser ut til å være nesten en halvkilo lettere enn Carbon og Tobacco.

Synd thin briefcase ikke har sidelommer. Vil gjerne ha lett tilgjengelig sidelomme for paraply og småting man vil ha for hånden. På front pocket-varianten må man jo opp med hoveflokket for å komme til smålommene. Jaja, jeg har godt tid til å bestemme meg. Bare vanskelig å ikke trykke på avtrekkeren når jeg sitter og sikler..
 
Louis Vuitton Icare

Selv bruker jeg denne: Har riktig nok initialene mine på ID-taggen.

louis-vuitton-damier-ebene-canvas-icare_zps2cdd208c.jpg



EDIT: Her er min.




Veldig fornøyd. Den er riktignok ikke av skinn, men av kevlar. Så den er litt ekstra slitesterk. Dog får man ikke den ekstra kvalitetsfølelsen eller patina i skinnet.

Blir nok en helskinn LV neste gang.

Skal se om jeg får slengt ved et bilde av min med initialene senere.
 
Redigert:
Mulberry i Oak, brukt et par sesonger nå. Begynner å få patina. Bruker også en Filson 256 i Otter green vinterstid, og når det ellers er behov for å dra med seg litt.

Lurer på å gi Mulberry'en litt pleie, noen forslag til gode produkter å bruke ?


14c0b6dd1d7ae680a5badc8097658990_zps89b68c8d.jpg
[/IMG]