Skjorter

Takk for forslag! Notert. Likte Cordings spesielt.

På bildet var jeg rundt 115 kg, 186 cm. Fortsatt lite bevegelighet i skuldrene, tror nok dette er intendert som et svært lokalt merke for den nederlandske, slanke fasongen... Blir nok brukt mer som finskjorter enn hverdags, derfor interessen i lin. Litt vanskelig å finne linskjorter som ser "rett" ut, veldig mange ser ut som om de er spesifikt stylet for å brukes av BI-studenter i syden.
Utdrag fra «Style note» fra Cordings;

Please note: our shirts have a traditional generous cut; we haven't skimped on cloth, ensuring ease of movement.

• Liker
Reaksjoner: Edward og mr.quick
Utdrag fra «Style note» fra Cordings;

Please note: our shirts have a traditional generous cut; we haven't skimped on cloth, ensuring ease of movement.

Perfekt, greit å ta høyde for litt vom og pupp som henger og slenger. Selv om jeg i dag trener mye, har jeg stort sett vært usunn hele livet med en maksvekt på 150 kg. Tar litt tid å rette opp i det.

Skjortene fra Cordings er faktisk noe smalere enn gamle dagers vide skjorter. Jeg er så feit at jeg bare såvidt kan lukke en Cordings tweedjakke og da er skjorten ganske riktig, og da tenker jeg at den funker når jeg går ned en halv størrelse rundt livet også. Men slim fit er den på ingen måte.

Egentlig ganske forfriskende med britisk passform, med lange skjorter og bukser som på ingen måte sitter på hoftene.

Trenger litt skjortehjelp. Sliter med å finne skjorter som passer skikkelig til en hyggelig penge. Blir ofte enten trang rundt skuldre eller for mye stoff rundt livet. Det går for tiden i Ricco Vero skjorter i slim fit, som med litt stretch i str xl, akkurat går i skulderpartiet, men syns fremdeles det blir litt mye stoff rundt livet. Har typisk v form. Vil helst holde meg rundt eller under 1500,- per skjorte, da det går en del skjorter i løpet av ett år. Bor litt dårlig til så må helst bestille over nett og med god returordning.
Ute etter en blåfarge i nærheten av denne, evt litt lysere: https://www.joemerino.com/en_us/joe-woven-shirt-oxford-mid-blue/