Skivebytte - Rolex Daytona

Medlem
26. april 2009
Innlegg
663
Sted
Oslo
Mens jeg ligger og bruner svoren på en hotellstrand i "Syden" kverner klokketankene:

Så snart jeg er hjemme blir det etter all sannsynlighet nyklokkekjøp hos AD, mye peker mot en Daytona. Da jeg idag snakket med urmakeren pr. telefon tidligere idag kunne han imidlertid opplyse at han hadde fått inn mye færre Rolexer enn han hadde bestilt i seneste leveranse - kun én sort Daytona istedenfor de fire (to av hver farge) han opprinnelig hadde bestilt. Som den servicemindede og hyggelige urmakern han er tilbød han seg imidlertid å skifte til hvit skive, free of charge. Som den pirkete nerden jeg er foretrekker jeg imidlertid at klokken er ubesudlet fra fabrikk.

Mitt spørsmål til dere øvrige klokkenerder er:

Har min innvendig noe for seg, eller har det ikke noe å si om de bytter skive og visere i butikken? Alternativet er å vente til september, men det er jo ganske ufyselig lenge. I am thorn (for å sitere Trine Rein)!
 
Be han bytte skive. Du vil aldri merke at han har tafset på klokken din. Eneste vil være at fargen på skiven ikke vil matche det som står utenpå boksen og at jeg tror det står skive farge på garantikortet.

Bytt skive og nyt livet :)
 
Be han bytte skive. Du vil aldri merke at han har tafset på klokken din. Eneste vil være at fargen på skiven ikke vil matche det som står utenpå boksen og at jeg tror det står skive farge på garantikortet.

Bytt skive og nyt livet :)

Hehe, jeg heller mot din løsning. Ifølge urmakern står skivefargen på ytterpappen, men ikke i sertifikatet:). Det er jo det viktigste, at det ikke er mismatch der.