Skinnhansker

Medlem
9. jan. 2010
Innlegg
653
Siden det er så mange kvalitetsbevisste mennesker her inne tenkte jeg å spørre dere om hvilke
skinnhansker jeg bør kjøpe meg og hvor? De bør være litt varme, ikke bare pene ;)
 
Ja, hva var det butikken jeg handlet hos het da?
For en mrd år siden, som student, jobbet jeg deltid hos Edvins klær i Storgaten. Jeg husker vi hadde de inne der. Jeg tror dog jeg kjøpte mine i hanskebutikken i Stortingsgaten (HanskeHallén ?). Mener slike hansker koster ca 12-1400 uten for, sikkert noen 100 ekstra med.

Det er forøvrig noe ekstra gromt med villsvinskinn, synes jeg. Ikke uten grunn at Frank Sinatra kledde interiøret i sin Lamborghini Miura i dette!
 
Det er forøvrig noe ekstra gromt med villsvinskinn, synes jeg. Ikke uten grunn at Frank Sinatra kledde interiøret i sin Lamborghini Miura i dette!

Litt morro at den bilen faktisk også endte opp i Norge!
Har forøvrig et par Hugo Boss hansker i geiteskinn med for av en blanding av ull og kashmir. Kostet vell ca 8-900 og er så fantastisk behagelig å ha på at jeg skulle ønske jeg kunne bruke dem om sommeren :p
 
Litt morro at den bilen faktisk også endte opp i Norge!
Har forøvrig et par Hugo Boss hansker i geiteskinn med for av en blanding av ull og kashmir. Kostet vell ca 8-900 og er så fantastisk behagelig å ha på at jeg skulle ønske jeg kunne bruke dem om sommeren :p

Geit=kult.
Og ja, Sinatra-Miuraen er helt vill. Utrolig mye tøfft som finnes i Norge faktisk, men skjelden man ser det rulle på veien. Dagens eier ankom forøvrig NSK-mønstingen i fjor i sin froskegrønne Countach LP400 med helgull Submariner på armen.
 
Geit=kult.
Og ja, Sinatra-Miuraen er helt vill. Utrolig mye tøfft som finnes i Norge faktisk, men skjelden man ser det rulle på veien. Dagens eier ankom forøvrig NSK-mønstingen i fjor i sin froskegrønne Countach LP400 med helgull Submariner på armen.

Den kombinasjonen blir aldri feil i min bok! :)
 
Ta turen innom Skabo på Paleet. Der har de fått inn noen fine.


Og foruten hansker har de PT01 (bukser), Borrelli skjorter og Mabro dresser!


Og han som jobber der har en Panerai som man kan kikke på ...
 
Tok turen innom Skabo, takk for tipset. Mye pent å se på, men dyrt også!

Og Frodo: de hadde villsvinskinnhansker. Men det ble litt vel dyrt for min del, så gikk for noen fine
kalveskinnhansker isteden.
 
Tok turen innom Skabo, takk for tipset. Mye pent å se på, men dyrt også!

Og Frodo: de hadde villsvinskinnhansker. Men det ble litt vel dyrt for min del, så gikk for noen fine
kalveskinnhansker isteden.

Det blir nok en tur innom Skabo. Er litt forkjølet, så jeg trenger å skjemmes bort...
 
Mulberry

Fikk et par fantastiske Mulberry skinnhansker av fruen til jul i fjor som er ekstremt gode. De er fôret med kaninpels:) Vet ikke helt prisen, men de er himmelske å ha på seg!
 
Fikk et par fantastiske Mulberry skinnhansker av fruen til jul i fjor som er ekstremt gode. De er fôret med kaninpels:) Vet ikke helt prisen, men de er himmelske å ha på seg!

+1 for kaninpelsfôr. Kjøpte noen med kanin på innsiden for mange år siden, men de har jeg brukt så mye at det begynner å minke på kaninen. Kanskje jeg må ta en tur til Mulberry å se om de har noe av det samme i år også?
 
var innom Tatler i bogstadveien i dag og sikret meg det siste paret de hadde av geiteskinnhansker med vrengt sau inni... kostet 'bare' 800 kroner!