Skifte glass på Seiko

Medlem
3. juni 2014
Innlegg
2
Sted
Asker
Etter 1 dags bruk, så jeg på kvelden at jeg hadde vært uheldig å dulte min splitter nye Seiko SNZG15 i et eller annet, og Hardlex'en fikk seg en skade. Er det noen på forumet som har erfaring med bytte av glass til denne, og eventuelt sette inn safirglass? (om det i det hele tat finnes safirglass til den).

Eller er det bare å bestille seg en ny? (Klokken koster under 1000-lappen)


_____________________________________________________________________
Watchout

SNZG15 - på beige semsket skinn NATO strap - foreløpig med skadet glass
SKX007 - på brun Hirsch Liberty strap
SKX009 - på Tidssonen NATO selvfølgelig
 
Etter 1 dags bruk, så jeg på kvelden at jeg hadde vært uheldig å dulte min splitter nye Seiko SNZG15 i et eller annet, og Hardlex'en fikk seg en skade. Er det noen på forumet som har erfaring med bytte av glass til denne, og eventuelt sette inn safirglass? (om det i det hele tat finnes safirglass til den).

Eller er det bare å bestille seg en ny? (Klokken koster under 1000-lappen)

å bestille seg en ny er litt tåpelig, med tanke på at også den vil få riper ganske raskt.
hardlexen på seiko sine billigklokker er tross alt en god gammeldags ripemagnet.

jeg ville sendt en PM til yokobies, og sett om han kunne skaffet safirglass til din modell og fått en urmaker til å skifte det, eller evt. kjøpt utstyr og skiftet det selv.

billig blir det uansett ikke :(
 
jeg ville sendt en PM til yokobies, og sett om han kunne skaffet safirglass til din modell og fått en urmaker til å skifte det, eller evt. kjøpt utstyr og skiftet det selv.

billig blir det uansett ikke :(

Da tror jeg det blir en mail yobokies, og kanskje noe utstyr for å skifte selv. Har et par andre klokker med Hardlex som kunne hatt godt av å bytte også.

Takk for svar!
 
Skal du få en urmaker til å skifte glasset? Pass for all del på at han vet at antirefleksen på innsiden tåler ingenting og sannsynligvis går i stykker bare han er såvidt borti med noe som helst. Jeg har i løpet av det siste året hatt 2 forskjellige urmakere - dyktige sådanne - som har ødelagt 1 glass hver.