Skeleton

Denne bør også nevnes i tråden: Den nye modellen av Piagets Altiplano - Verdens tynneste mekaniske klokke. Her har også skeleton-utseende en funksjon utover det rent estetiske i og med at klokken blir tynnere når visere og urverk er på samme plan.

piaget-altiplano-900p-2.jpg

Et par fra Credor/Seiko:

Credor-spring-drive-minute-repeater-01.jpg

Credor Node Spring Drive Minute Repeater, koster to mill og flere års ventetid er info i egen tråd her på TS. http://www.tidssonen.no/forum/japanske-og-asiatiske-klokker-19/seiko-credor-masterpiece-spring-drive-minute-repeater-23444/

Det ligger en av den tidligere varianten Credor Spring Drive Sonnerie pent brukt i Japan til 770.000,- nok. e-evance | Rakuten Global Market:
42110227-1.jpg

Seiko Credor 40th Anniversary Signo Cherry Blossoms Skeleton GBBD965 - kun 26.000,- usd.
Les mer her Seiko Credor 40th Anniversary Signo Cherry Blossoms Skeleton GBBD965
credor-gbbd965-1.jpg

credor-gbbd965-2.jpg

Siden det var snakket om billige kinesiske skeleton!

Her er min Tao International:

TaoInt.jpg

En artig klokke som er oppskåret som andre. Min datter har gitt den "bråke-klokken". Hun hører tikkene fra den så godt. Selv ville jeg ansett det som hyggelig, men så godt hører ikke jeg.

En billig klokke, men det er like artig å se tannhjulene også her!

:cool:

Den første mekaniske klokken jeg kjøpte var en relativt billig kina-skeleton. Jeg falt pladask for ideen om at man kan se innmaten, men det var stilig i ca 1 uke. Ser mye kulere ut på stillbilder, for det er jo skuffende lite som roterer såpass fort at man ser det.