Skal/ skal ikke? Ny reim til Breitling Unitime Pilot

Qwestern

Støttemedlem
Medlem
4. feb. 2016
Sted
Kongeriket Norge
Har forstått det slik at Breitling ikke akkurat er gangbar valuta her på TS og har derfor unngått å poste salg av mine på forumet. Kan ikke si at jeg skjønner helt hvorfor ettersom dette for meg er litt mannemann og pene klokker, men urverket er kanskje ikke like godt som andre. Dessuten er vi jo flokkdyr, så nå virker det som alle skal ha Rolex inkludert meg selv :)

Har uansett forsøkt å selge en av mine Breitlinger på finn.no en periode ettersom dette av erfaring har vært bra, men har fått hovedsakelig rare bytteforslag i retur for denne. Gamle Skodadeler, paller med appelsiner og klokkesamlinger med 30x Quartz ur har ikke vært særlig aktuelt. Bud på 80K ble pent takket nei til grunnet felles konto med kona, og da for alle andre som har koner vet, er at da blir det sko av pengene.

Vurderer derfor nå å kjøpe den nye reima med blacksteel foldespenne fra @Jon Henrik sin tråd på Hjem siden med sin vurdering av Breitling Avenger Hurricane fra Baselworld 2016. Får ikke denne reima med spenne ut av hodet. Problemet er at den koster skjorta. Sjekket med Bjerke og de skulle ha kr. 8.700,- for foldespenna og kr. 1.700,- for 257S reima. Håper det er greit jeg bruker bildet, om ikke fjerner jeg det.
n2jsr0T.jpg

Ganske sikker på at denne hadde stått i stil med mitt ur:

tltEU83.jpg

8hdQVzN.jpg

Jeg undrer på hva andre syns om denne reima med spenne, om den er verdt 10 lapper? De på Bjerke syns det ikke, når den vanlige foldespenna koster rundt 3K. Jeg er en litt black edition galning, så må si at jeg er i tankeboksen.

Klokken er fortsatt til salgs om noen ønsker en forandring og prøve Breitling. Jeg har alt for mange, og ønsker å prøve andre ting (mener da å ikke spise appelsiner resten av livet og skru på Skoda, no offence). Denne har ikke engang vært i rotasjon med andre ur, kun kost seg i winderen og luftet ved en håndfull antall anledninger. I så fall er det bare å fyre over en pm.

Redigert:
Rent estetisk er det no go på remmen, rett og slett pga. det røde i skiven og det gule i remmen.
Klokken ellers var kul, og jeg er enig i at Breitling har mange fine modeller.

• Liker
Reaksjoner: Qwestern
Rent estetisk er det no go på remmen, rett og slett pga. det røde i skiven og det gule i remmen.
Klokken ellers var kul, og jeg er enig i at Breitling har mange fine modeller.
Takk for det :) Slikt varmer en med et lite Breitling hjerte. Har tenkt samme tanken, de har den i helsvart og. Det peneste hadde kanskje vært rødt istedenfor gult.

Enig i at remmen bør ha røde detaljer, om noen.
Prisen er selvsagt helt vill.
Samtidig er den spennen helt genial.
Mikrojustering, komfort, kvalitetsfølelse.
Alt er helt gull bortsett fra at lengden på remmen må kuttes slik at salg til noen med vesentlig tykkere håndledd vil by på problemer.
Bare prisen gjør at jeg hadde stått over.
Ellers liker jeg godt Breitling.
Skjønner at de kan bli litt for mye for mange, men synes de får mer pepper enn de fortjener.

• Liker
Reaksjoner: Preacher og Qwestern
Rart at de ikke har funnet en måte å lage spennen uten å måtte kappe lengden på reima ennå.

Har bestilt en helsvart skinnreim med røde stiches av @Olando som jeg venter på. Om folk vil se klokken med denne på, poster jeg gjerne det. Gleder meg til den. Men har kun vanlig D-buckle i stål, burde hatt blacksteel der og ;)

• Liker
Reaksjoner: Preacher
@Qwestern, jeg tror heller jeg hadde fått Olando til å lage noen reimer til deg, så finner du deg noen kule spenner til en brøkdel av prisen. Jeg har vært på breitlingkjøret selv, og synes de har noen kule modeller fortsatt. Jeg startet til og med Breitling-tråden i sin tid. Håper du ikke har misforstått ordene mine om breitling til "for negativt". B01-verket går vel for å ha høy kvalitet, over snittet gangreserve, og det er like inhouse som andre inhouse verk, såvidt meg bekjent. Fortsatt har jeg et litt ambivalent forhold til merket. Jeg skulle gjerne hatt det "nye" inhouseverket i de gamle kassene. Tror verket er for stort, uten at jeg vet målene på det. Så forresten en rå Transocean hos Jacobsen forrige dagen, den hadde litt mer av gamlefølelsen;
image.jpeg

Denne var påmontert en grønn nylonreim. Den var helt rå! Kult med inhouse manuelt verk og monopusher. Dette påvirker også størrelsen positivt. Det virker som breitling er på rett tur, kanskje med unntak av prisen. Over 80k er kanskje litt stivt.. Det dro seg litt lenger enn et reimspørsmål dette, gitt;) Lykke til med valget:)

• Liker
Reaksjoner: Preacher og Qwestern
@Qwestern, jeg tror heller jeg hadde fått Olando til å lage noen reimer til deg, så finner du deg noen kule spenner til en brøkdel av prisen. Jeg har vært på breitlingkjøret selv, og synes de har noen kule modeller fortsatt. Jeg startet til og med Breitling-tråden i sin tid. Håper du ikke har misforstått ordene mine om breitling til "for negativt". B01-verket går vel for å ha høy kvalitet, over snittet gangreserve, og det er like inhouse som andre inhouse verk, såvidt meg bekjent. Fortsatt har jeg et litt ambivalent forhold til merket. Jeg skulle gjerne hatt det "nye" inhouseverket i de gamle kassene. Tror verket er for stort, uten at jeg vet målene på det. Så forresten en rå Transocean hos Jacobsen forrige dagen, den hadde litt mer av gamlefølelsen; Vis vedlegg 6685
Denne var påmontert en grønn nylonreim. Den var helt rå! Kult med inhouse manuelt verk og monopusher. Dette påvirker også størrelsen positivt. Det virker som breitling er på rett tur, kanskje med unntak av prisen. Over 80k er kanskje litt stivt.. Det dro seg litt lenger enn et reimspørsmål dette, gitt;) Lykke til med valget:)
@Thomas84 Har lest litt rundt her på forumet og skepsisen for merket virker stor. Synd, men det kan snu. Syns også Breiltling er på god vei igjen, skjønner ikke helt hvorfor de nå lager en ny modell i 50mm, når klokker liksom skal bli mindre. Mulig de ser noe i horisonten andre ikke ser.

Reimtråd, jaja. Burde kanskje døpe om tråden til Skal/ skal ikke? Breitling hehe

Redigert: