Skal det være identisk nummer (for og bakk) på en Seiko klokke ?

XII

Medlem
18. nov. 2011
Innlegg
5
Jeg kan ikke noe om klokker har aldri interessert meg for klokker, utover at de har vist riktig tid på noen lunde anstendig vis.
Jeg kjøpte meg ny klokke for en uke siden. Og nesten hver gang jeg løfter armen for finne ut hva tiden er, tar jeg meg sjøl i å gledes over "åie, for en pen klokke" du har fått deg. Så langt, så bra.

Men oppdaget i går at, i tillegg til klokkens nummerering: xxxx - OB69 på kassens bakkdeksel, står et delvis likene nummer på urskiven xxxx - OB58 T 2. Og vil gjerne høre deres vurdering. Er der ugler i mosen her ?

Klokken er kjøpt av en privat selger. Den er ny, levert i Seiko eske.
 
Bekymrer meg ikke at de korresponderende numrene på min Orange Monster er 0350 på baksiden og 2084 R 2 på urskiven. XXXX er kaliber nummeret på urverket, som betyr noe. Det er vel det samme regner jeg med ?
Min er 7S26, regner med at du har noe liknende.

Jeg kan ikke forklare hva det betyr, men det er neppe noe muffens. Er jo greit å vite at dette er ikke noe Made in Japan opplegg. Det meste av det vi får er laget i Thailand og Malaysia. Kvaliteten er den samme.
 
@Fetmule
takk for viljen og svar.

Men kan bare konstatere at jeg ikke ble klokere av du muligens befinner deg i en lignende siffersituasjon. Og dette ikke interessere eller bekymre deg særlig.

Min er 7S26, regner med at du har noe liknende.
Nei, min klokke er med kinetisk generering.

Er jo greit å vite at dette er ikke noe Made in Japan opplegg.

Er det min klokke eller din klokke, du mener, eller er det Seiko generelt : "Er jo gerit at dette er ikke noe Made in Japan opplegg." ? ? ? Hjelp meg litt her, hva er det som er greit med at X-klokke(er) ikke er noe Japan opplegg.



@jafalch

Også takk for god vilje og svar.

Der er en årsak til at jeg har søkt til Tidssonen.no. . . . . . .at jeg kan skrive på norsk og lese svarene på norsk (svensk eller dansk. Som jeg noenlunde forstår) i motsetning til engelsk.

vennlig hilsen XII
 
Hei XII og velkommen til Tidssonen.

Tror ikke det er noe galt med klokka di. I følge denne siden, så er nummeret på forsiden referansenummer på urverk og skive, mens nummeret på baksiden er urverk og kasse. Det er grunn til å tro at den like delen er urveksnummeret. I tillegg står det at det er et eget serienummer unikt for din klokke, men hvor dette er plassert, er sikkert individuelt fra modell til modell.

Kos deg med uret ditt, og gratulerer med ny hobby! (Å se på klokken for å se på klokken og ikke for å se hvor mye tiden er, er første stadium i en fabelaktig lidelse). :D