Skal anskaffe meg min første Zenith, men hvilken?

Medlem
29. des. 2015
Sted
Stavanger
Liker veldig godt disse tre, men hvilken? Ønsker synspunkter fra dere
03.2080.400_01.C494_image_standard.jpg
Collection-Slide_3.jpg
03_2040_400_69_C494_3.jpg

Fine alle tre men jeg ville gått for den nederste. Klassisk El Primero og så liker jeg dato kl.6 best:)

• Liker
Reaksjoner: polygon og Ruos
Kanskje en av de to øverste; ville tatt en vurdering på om jeg var komfortabel med at det er vanskelig å lese av minutter på kronografen når subdials overlapper (på lacquer dial har de fått til en løsning hvor minutter, som åpenbart er det viktigste, alltid er lesbart).

• Liker
Reaksjoner: Ruos
Jeg er svak for trippel daten, men tenk gjennom hva som er viktigst for deg. Lettlest, dato eller klassisk? Tror du blir fornøyd uansett hva du velger ;)

• Liker
Gratulerer! Du har plukket ut de tre mest attraktive modellene i Zenith-kolleksjonen ;)

Jeg er spesielt svak for 1 og 2.

Har du ikke sett nr. 1 live, så er det et must. Urskiven er veldig pen, og kan kanskje vinne deg over :)

• Liker
Reaksjoner: Eivind_Lie og Ruos
Likte veldig godt 1 og 2.
Dato på 1 kunne til fordel vært noe mindre, ellers utrolig flott.
Måtte nok sett begge to i levende live for å bestemme meg, men nummer to likte jeg nok best med liten dato, den blå månefasedetaljen og matchende blå viser. Virkelig lekker!

• Liker
Tror du blir fornøyd uansett hva du velger. Nummer 1 har en nydelig skive, men jeg liker best nummer 3 som jo er tungt inspirert av legendariske Zenith El Primero A386 fra 1969 som av de fleste regnes som den aller første "El Primero'n".

• Liker
Reaksjoner: Edzilla og Ruos
Gratulerer! Du har plukket ut de tre mest attraktive modellene i Zenith-kolleksjonen ;)

Jeg er spesielt svak for 1 og 2.

Har du ikke sett nr. 1 live, så er det et must. Urskiven er veldig pen, og kan kanskje vinne deg over :)

Takk for gode innspill, får ta en tur til Otteren i morgen og sjekke disse ut ;) Er jo flotte alle sammen!

Nr. 3.:)
Liker godt kontrasten som subdials gir.
Ellers er nr. 2 griselekker.
Nr. 1 også.
Aaarrrgh.
Det er jo umulig å velge...:confused:
Nei det blir nr. 3.

• Liker