Skade på klokke hos perfectwatch

Status
Stengt for ytterligere svar.
Medlem
19. juli 2013
Innlegg
501
Sted
Hamar
Fant denne urmakeren som folk anbefalte her inne og sendte inn bestefars helgull seamaster fra 1980 til overhaling. Når klokken kom tilbake til meg igjen nå har det nærmest blitt en rift og bulk i gull lenka. Hva kan man kreve av dem etter denne skaden? Ser ikke helt for meg at rifter i tynne "mesh" lignende lenker kan repareres?

Bilde før


Og bilder nå.




 
Det så ikke bra ut. Den lenken er jo ødelagt! Hva slags urmaker er dette da? Jeg har aldri hørt om perfectwatch. Er det en norsk urmaker? I såfall burde du kunne kreve noen form for erstatning.
 
Du får nok ikke reparert det der dessverre. Jeg ville krevd en helt ny lenke, da de har ødelagt den!
 
Hva i alle dager har foregått her... Og tenk å bare sende den tilbake til deg som om ingenting var skjedd?

Her har du nok garantert krav på erstatning. Håper det ordner seg på en grei måte for deg.
 
Redigert av en moderator:
Jeg har ringt og snakket med de og sendt mail med bilder. Urmakeren som har hatt den skal se på det i morgen når han kommer på jobb så får vi se hva han sier.
Lenka er jo ødelagt som blir nevnt her og er ikke direkte pen lenger.

Tviler sterkt på at det går an å reparere det så for meg vill kun ny lenke være bra nok.
 
Først og fremst vil jeg bare si at denne saken ikke er annet enn trist og vi er veldig lei oss for situasjonen som har oppstått. En ting som er helt sikkert er at lenken ikke var skadet da den ble sendt fra oss. Lenken var riktignok stygg med flere brett og bulker, men disse var der fra da vi mottok den. Dersom den hadde kommet til skade under arbeid hos oss kunne vi selvsagt ikke sende klokken tilbake til kunden uten å ordne opp i det. Skader som vises på bildene som trådstarter har lastet opp er det ingen grunn for skal oppstå hos en urmaker.

Jeg synes det er kjempetrist å lese hvor raskt enkelte her har bestemt seg for hva som har skjedd. Vår urmaker er en profesjonell urmaker med høy integritet og med lang fartstid i bransjen og bakgrunn fra de mest anerkjente urmakerforretningene. At noen her antyder at urmakeren har ødelagt den, forsøkt å klippe lenken med tang eller sende den tilbake til kunden som om ingenting har skjedd er ikke annet enn trist.

Vi er i dialog med kunden og skal forsøke å få til en løsning.

Slik så klokken ut da den ble sendt fra oss.

dGJPaaQ.jpg
 
Rare greier, om den ikke var skadet da den ble sendt må det ha skjedd under transport, og da må det ha vært skade på pakken?

Uansett veldig triste greier, ser ikke bra ut og er nok ikke mulig å reparere...
 
Status
Stengt for ytterligere svar.