Siste tilskudd

Medlem
17. jan. 2013
Innlegg
64
Sted
Oslo
Unboxing og unboxing fru Blom. Det blir jo ikke unboxing i den forstand, da jeg ikke gidder å lage en serie med lurebilder. Klokken er uansett ny, for meg, så da lager jeg vel slags unboxing tråd da. DHL leveranse fra Tyskland i dag, tilfeldigvis også opprinnelseslandet for denne klokken. Vi skal til Glashütte, dog i nedre sjiktet, før noen skrur opp forventningene. Men genene er gode. Eller var gode. I 2008 staket Swatch Group ut ny retning. Ut gikk inhouse og Bauhaus tradisjon, inn kom ETA og (etter mitt syn) mer generisk design.

Min nyanskaffelse, som noen kanskje har gjettet, er en Union Glashütte. Nærmere bestemt en Flieger Automatik. Den ser sånn ut:
87f2b3ebb54a5721afefb4270cf3fcc5_zps9gvdanka.jpg

Designet er enkelt, som jeg nevnte noe Bauhausk over de rene linjene, urskiven har klassiske flieger henvisninger. Super enkelt, super pent (synes jeg ihvertfall).
Inni sitter dette:
64ac210a510a4d34abca7a539bec9653_zpsamrykc1x.jpg

Union Glashütte kaliber 26-11. Omtalt som inhouse, såvidt jeg vet bygget over lesten til Glashütte Original kaliber 10-30. Inhouse eller ikke, det er et Glashütte verk, og det kan jeg like.

Klokken ser splitter ny ut, læret i remmen knirker fortsatt. Var litt nervøs da denne ble kjøpt usett, nervøsiteten er gjort til skamme, dette er en flott sak, kvalitetsfølelsen er påtagelig. Eneste drawbacket er 19mm lugs, men det visste jeg, så jeg kan ikke klage.

Et wristshot må vel være med. 38 mm funker det også folkens...
b53660edec4f8c4b1a7faff331da6db1_zpspcrcme0o.jpg


Har jeg nevnt at jeg er over middels fornøyd?