Sinn Spezialuhren

Både rød og grønn ser fet ut på U1.
Likte grønn veldig godt når jeg så den på. Kan se om jeg klarer å hoste opp et bilde ;)
 
ar-coating på utsiden av glasset

Hei, lurer på hvordan dette med ar-coating på utsiden av glasset er. Etter hva jeg kan skjønne fra denne tråden er det ikke alle som er like glad i dette. Er det sånn at dette er noe som er på alle Sinn sine modeller, eller for eksempel bare dykkerurene? Jeg vurderer å bestille en Sinn 856 UTC direkte fra fabrikken, og lurer derfor på om denne modellen har ar-coating på utsiden av glasset? For hvis ikke vurderer jeg å gjøre slik som @Thomas gjorde med en tidligere klokke, og bestille den direkte fra fabrikken uten dette. Takk for svar :)
 
Redigert av en moderator:
Hei, lurer på hvordan dette med ar-coating på utsiden av glasset er. Etter hva jeg kan skjønne fra denne tråden er det ikke alle som er like glad i dette.

Har hatt tre Sinn-ur, og ikke funnet det plagsomt med coating utenpå glasset, men det er vel et faktum at coatingen er sårbar for riper. Spørs vel kanskje hvor brutal man er med klokkene sine?

Får du fortsatt bestilt fra fabrikk, altså? Møtte veggen der sist, etter at Jacobsen i Lillestrøm ble norsk AD.
 
Har hatt tre Sinn-ur, og ikke funnet det plagsomt med coating utenpå glasset, men det er vel et faktum at coatingen er sårbar for riper. Spørs vel kanskje hvor brutal man er med klokkene sine?

Får du fortsatt bestilt fra fabrikk, altså? Møtte veggen der sist, etter at Jacobsen i Lillestrøm ble norsk AD.

Sendte mail til fabrikken, og fikk beskjed om at jeg kunne bestille fra dem. Det jeg er usikker på er om denne modellen har ar-coating, og om jeg derfor skal høre om jeg kan bestille den uten dette :)
 
Sendte mail til fabrikken, og fikk beskjed om at jeg kunne bestille fra dem. Det jeg er usikker på er om denne modellen har ar-coating, og om jeg derfor skal høre om jeg kan bestille den uten dette :)
@edderi
Denne har AR-coating på utsiden (og innsiden) av glasset. Av erfaring så har jeg merket at det er verre med ar-coating på utsiden av glasset der glasset ikke buer, men er flatt (U1, UX etc). Dette er ikke pga riper, men pga vannmerker som kan sitte godt. Litt usikker på om 856 har domed eller flat crystal.

Når det kommer til riper så skal det ikke mye til å få en ripe i coatingen. Så hvis du har mulighet til det så anbefaler jeg å bestille klokken med kun interior ar-coating. Koster 75 EUR ekstra, men er verdt det IMHO.

Lykke til. Kjempetøff klokke du har valgt deg :cool:
 
Redigert av en moderator:
@edderi
Denne har AR-coating på utsiden (og innsiden) av glasset. Av erfaring så har jeg merket at det er verre med ar-coating på utsiden av glasset der glasset ikke buer, men er flatt (U1, UX etc). Dette er ikke pga riper, men pga vannmerker som kan sitte godt. Litt usikker på om 856 har domed eller flat crystal.

Når det kommer til riper så skal det ikke mye til å få en ripe i coatingen. Så hvis du har mulighet til det så anbefaler jeg å bestille klokken med kun interior ar-coating. Koster 75 EUR ekstra, men er verdt det IMHO.

Lykke til. Kjempetøff klokke du har valgt deg :cool:

Sånn å forstå, takk for svar :) Da sender jeg mail til fabrikken og hører om det er mulig å bestille uten coating på utsiden. Det er jo fortsatt safirglass, så riper behøver jeg vell ikke bekymre meg for uansett.
 
Redigert av en moderator:
Jeg har kommet dit at jeg skal kjøpe en 856 og trenger et par tips.

Skal jeg gå for modellen med eller uten utc? Reiser lite i andre tidssoner, så den eneste bruken jeg kan se for meg er nord for polarsirkelen for å avgjøre hvilken tid på døgnet det er ved midnattssol eller mørketid. Prisforskjellen er ca 1000,-

Fra Sinn tyskland har jeg fått en pris på 11500,- ferdig momset og levert til Norge med lærreim, mens urmaker Jacobsen har en veiledende på 13 895,- Det er jo en ikke ubetydelig forskjell for en som ikke flommer over av penger. Noen som vet hvor mye man kan prøve å prute hos Jørgensen, og andre fordeler ved handle der som oppveier prisforskjellen?
 
Jeg har kommet dit at jeg skal kjøpe en 856 og trenger et par tips.

Skal jeg gå for modellen med eller uten utc? Reiser lite i andre tidssoner, så den eneste bruken jeg kan se for meg er nord for polarsirkelen for å avgjøre hvilken tid på døgnet det er ved midnattssol eller mørketid. Prisforskjellen er ca 1000,-

Hei, høres ut som et veldig godt valg :) Hvis du leser innlegget mitt over, ser du at jeg selv har bestemt meg for å bestille UTC modellen. Dette er fordi jeg reiser en del og ellers ofte har bruk for å vite hva tiden er i andre tidssoner. Ellers så kommer klokken til å bli min virkelig beater, og jeg synes denne funksjonen gjør den litt tøffere og mer spennende. Når det er sagt, så er det jo helt opp til deg å bestemme deg for hvilke kriterier du synes er avgjørende. Er det sånn at du ikke har så mye bruk for UTC funksjonen i seg selv, så er det jo heller ikke noe stort poeng å bestille klokken med. Hvis du bestiller uten UTC funksjonen får jo klokken også et noe cleanere utseende, som ser penere ut og som også vil gjøre seg bedre til for eksempel dress. Så her er det egentlig bare å sette opp de kriteriene du legger mest vekt på, og velge den som passer best til det du skal bruke den til. Uansett et veldig godt valg, og lykke til med bestilling av klokke :)
 
fikk litt nytt lesestoff på butikken i dag :)

941515_10152099889751153_801553516_n.jpg

Nå er de tomme for kataloger hos Sinn...

Fikk mail fra forhandleren i Norge om at de ville sende en brosjyre i stedet.
 
Takk for svar edderi!

Jeg bestiller 856 utc på lenke, så får jeg legge den ut her om jeg ikke blir fornøyd ;)
 
@Thomas Å få denne customlaget lar seg vel ikke gjøre?

Nei desverre. Jeg fikk iallefall avslag på den førespørselen fra Sinn. Men kanskje det er mulig å bestille viserne løst via forhandler hvis du sier at du har UX eller U2 :)
 
Redigert av en moderator:
U2 viserne vil passe siden 28XX viserne har samme størrelse på viserfestene.

Nei desverre. Jeg fikk iallefall avslag på den førespørselen fra Sinn. Men kanskje det er mulig å bestille viserne løst via forhandler hvis du sier at du har UX eller U2 :)