Skiven er jo veldig lik!
Jeg har alltid likt 556 og 656 men jeg har følt at de er litt små, så når jeg så denne i går kveld ble det tennt en liten flamme...
Spesifikasjonene er jo mildt sagt imponerende!
ETA 2892, antimagnetisk, 200m WR, supersterkt "ripesikkert" stål og disse kapslene som skal holde innsiden fri for fukt.
Det lukter seriøst toolwatch av denne i en lekker innpakning...
Joda, Sinn leverer stort sett kvalitets ur. Og besøker du fabrikken i Frankfurt (am Mains) så får du kladde på samtlige modeller som nå blir produsert.
Antirefleks behandlingen på oppsiden av glasset kan diskuteres. Hvis du er uheldig og får slitt av en liten bit av denne coatingen vil det være fryktelig irriterende, og noe som fanger oppmerksomheten din hver gang du ser på klokka. Men det er bare du som ser det, ingen andre he he.
ETA 2892 er jo helt konge - så enkelt er det. Noen har til og med satt dette verket på linje med enkelte RLX verk. Men den linken (med tester og sammenlikninger) finner du andre steder.
Når det gjelder den lille kapselen som skal holde kokkka fri for fukt, så må du ta dette med en klype salt. Det skal fryktelig små mengder med fuktighet til før denne kapselen blir mettet og skifter farge. Og dette er egentlig hele hensikten med kapselen: Den skal gi en indikasjon på at det nå har kommet fuktighet inn i klokka og at det nå er på tide å få ut finger'n og levere klokka på service.
Dette med service er jo et kapittel for seg. Foreløpig gjøres ikke service i Norge. Du må da enten sende klokka til fabrikken, eller avtale en service på et av service / forhandler stedene i Tyskland. Kansje et argument for en weekend i Berlin?
Selv har jeg en U1000 og er strålende fornøyd med den. Junior hat en U2 som han er like fornøyd med.
Men når det gjelder 856 så er det bare snakk om litt tid før jeg får summet meg til kjøpe den klokka selv. Problemet er at jeg foretrekker å kjøpe klokka i Tyskland, så jeg må se å få lagt inn en liten tur til sauerkraut land om ikke så altfor lenge.
Frode.