Sikletråden

Medlem
17. nov. 2012
Hei, vet ikke om dette er gjort før, men hvilke ur sikler dere etter for tiden ? Kan være ur dere har bestilt ikke har råd til eller sparer til spiller ingen rolle bare si hvilke ur dere har lyst på ! Inkluder gjerne bilder også !

14mp8p.jpg

For meg er det nok en Omega "Electric Blue" den virker bare lekker med en svart skinnrem !

Kul tråd!

På min listetopp om dagen finner vi denne

239880d1303938055-blancpain-ff-ref-5015-3630-52-fuer-mich-ist-es-die-schoenste-taucheruhr-von-allen-rg6.jpg

100% urealistisk, men jeg digger den! 45 mm dykker i helgull, så godt og feil på en gang.

Bjorne, hvilken modell er det der? Synes mixen av Electric Blue skive/visere og "vanlig Bond" bezel var meget vellykket :)

Ellers - kul tråd! Her er mine:

JLC Master Chrono, helst i RG men "realistisk sett" stål med lys skive. Her er Anders sin, funnet på en tumblr :)

tumblr_m4xvsoYAly1rx76bso1_1280.jpg

IWC Portuguese 7 days
PA_20080927_2.jpg

Omega Speedmaster "First Omega in space". (Aldri sett denne live, men fikk hakeslepp første gang jeg så den på bilder.)

8076521962_9cd809ea03_b.jpg

8076529651_18ea3261dd_b.jpg

Bjorne, hvilken modell er det der? Synes mixen av Electric Blue skive/visere og "vanlig Bond" bezel var meget vellykket :)
Er bare en moddet Omega Electric Blue, men synest at akkurat det så fantastisk ut ! Link til tråden jeg fant bildet i finner du her :)

Redigert:
Dette er drømmeklokkene for tiden. De fleste er utenfor rekkevidde og vil nok bare forbli i drømmene, men det er et par som kanskje lar seg realisere allerede i 2013... :D

AP Leo Messi edition.
APROLeoMessi01.jpg

Vacheron Constantin Overseas Chrono m/ blå skive.
49150-B01A-9745_cu1b.jpg

Patek Philippe Nautilus.
Patek-Philippe-Nautilus-Landing.jpg

Sjokotona.
ROLEX-COSMOGRAPH_DAYTONA_05-HD.jpg

Omega PO 8500.
23230422101001-40.jpg

Kobold phantom chronograph. Ja faktisk. Kanskje ikke en drømmeklokke, men jeg begynner faktisk å like flere av modellene deres godt. Hjelper ikke at jeg ser mye på Hawaii five o for tiden, hvor nesten samtlige går rundt med Kobold klokker på armen. Jeg merker markedsføringen funker, jeg synes rett og slett de er råkule. Men dyre. :(

phantom-green-2_large.jpg

Redigert:
Hadde vært morsomt å hatt en Kobold på forumet. De er dyre, kanskje til og med kraftig overpriset, men er så spent på å høre hvordan byggekvaliteten er. Phantom versjonen du linker til Kohe er en kul utgave :)

Kobold på neste passaround?

En PP hadde vært hyggelig. Ettersom jeg ikke er så overbegeistret for komplikasjoner og edle metaller - med visse unntak, ville jeg sannsynligvis ha valgt denne om jeg måtte bestemt meg i dag

Patek-Philippe-Nautilus-Landing.jpg

Edit:
Jeg må ikke glemme denne. Hadde Tidemann kjent sin besøkelsestid hadde den vært i bestilling nå.

VCOverseas.jpg

Det gjelder et par andre klokker Tidemann fører også. Når man henger over disken tre dager i løpet av en høstmåned og formelig strutter av kjøpelyst - da bør selgeren ha vett nok til å be om en ordre. Som kunde sitter det litt langt inne og måtte be om å få kjøpe...
Sorry for off-topic.

Redigert:
5712. Jeg kan ikke skjønne hvordan jeg skal få råd til en noen gang, men jeg kan heller ikke skjønne hvordan jeg skal gå livet gjennom uten å eie en slik en gang.

Det er tre mekaniske gjenstander som er så gjennomført vakre at de får mitt hjerte til å banke litt ekstra, og tvinger gåsehuden frem: En Spitfire med tilhørende lyd fra sin Rolls-Royce Merlin, en Ferrari 250 GTO, og en Patek Philippe 5712.

5712_1a_1.jpg

En PP 5711 står absolutt høyt, men siden den er tatt får jeg vel poste bilde av en med komplikasjoner;)

59802.jpg

AP ROO Panda er utrolig deilig med lenke

IMG_0228.jpg

Daytona WG er jo heller ikke å kimse av:cool:

4FBA86D7-10CD-4E05-A4A9-570C43056FF7-3701-000003395E1A6FCF_zps59289467.jpg

Ingen overraskelser her:

Først en særing (som jeg aldri har sett live), MB&F's HM nummer 2:

1000w

De Bethune DB22 (siklemateriale heller ikke sett live):

10448_14406_square.jpg

I tillegg til endel fancy APer. Denne virker tilsynelatende liten og lite maskulin, men
helt herlig å ha på armen (det får ikke hjelpe at den er vist her tidligere):

5712_1a_12.jpg

Ha en fin kveld!

A. Lange & Söhne Zeitwerk.

LangeSohneHANDWERKSKUNST02.jpg

LangeSohneHANDWERKSKUNST08.jpg

LangeSohneHANDWERKSKUNST05.jpg

Denne ligger meget høyt oppe på grail-listen, men som er fullstendig urealistisk - i likhet med de fleste grails. Beklager hvis dette bryter med trådens premisser. Det får bli med siklingen.

Les mer

Redigert: