SIHH 2014: IWC Schaffhausen

Jon Henrik

Ansvarlig redaktør
Medlem
12. okt. 2007
Innlegg
6.127
Sted
Fredrikstad
IMG_5497-1050x700.jpg


Har nå ferdigsstilt min presentasjon av de nye modellene fra IWC og denne kan nå leses på Tidssonens forsider.

Hvilke modeller likte dere best?
 
Takk for grundig bildetung rapport. Må si at jeg synes IWC kjører totalt skivebom på SIHH i år, liker ikke designet på disse, men har spist hatten tidligere, hehe. Jeg synes deres gamle Aquatimer 2000 hadde et kulere design og hadde heller sett den oppgradert med et in house-verk. De par kuleste modellene i mine øyne av disse må være Costeau-chronoen og Deep Three. Litt forvirra over at ratingen på Deep Three har gått ned fra 120m til 100m :confused:

Dette bildet sier vel det meste om hvilket design som er råest?

A2000.jpg
 
Jeg ble faktisk ganske så begeistret for de nye aquatimerne jeg. Synes de tar seg mye bedre ut i live-bilder, og tror designet har rukket å vokse litt på meg også. Det er ganske spesielt, men synes det er kult!

Dette er jo lekkert, eller? :D

IWC-Aquatimer-Automatic-IW329001.jpg



IWC-Aquatimer-Automatic-IW329004.jpg


(bilder lånt fra www.acejewelers.com)
 
Redigert:
Synes forsåvidt den minste modellen er kul. Synd at safedive-dingsen kl9 ødelegger alt!
 
Jeg var også veldig skeptisk til disse modellene da de første bildene ble lekket - vil faktisk si jeg ble bittelitt skuffet.

Etter å ha sett dem live må jeg si at meningen har endret seg betraktelig: Disse klokkene fotograferer VELDIG dårlig og de gir et helt annet inntrykk live. Både Perpetual (den er virkelig litt overveldende på en god måte) og Aquatimer 2000 er veldig fete IRL, og sistnevnte har jeg blitt litt forelsket i – det var veldig uventet for det er kanskje den modellen jeg på forhånd likte minst.

Aquatimer Automatic var veldig mye mer elegant enn det den fremstår som på bilder, og jeg tør å vedde på at mange vil falle for denne når den blir å finne i butikkene.

SafeDive-systemet er kult i praksis, men usikker på om det er verdt "uromomentet" det gir visuelt.
 
Enig, den ville nok vært penere uten safedive-systemet. Men, det er prisen man betaler for å ha en intern bezel som kan beveges under vann, noe som jo er ganske kult - unødvendig, men kult. Og når den faktisk har en begrunnelse, så blir det lettere å svelge for min del ihvertfall. :)

Legger jeg nok godvilje til kan jeg til og med finne på å mene at den gir en symmetrisk balanse til designet... :eek:
 
Redigert:
Jeg ble faktisk ganske så begeistret for de nye aquatimerne jeg. Synes de tar seg mye bedre ut i live-bilder, og tror designet har rukket å vokse litt på meg også. Det er ganske spesielt, men synes det er kult!

Dette er jo lekkert, eller? :D

IWC-Aquatimer-Automatic-IW329001.jpg



IWC-Aquatimer-Automatic-IW329004.jpg


(bilder lånt fra www.acejewelers.com)

Den øverste er ikke verst, men den under her, er mer meh! Noe med proposjonene :eek:

IMG_9205.jpg
 
Det er dog fortsatt fra 45.000 kroner og oppover uten snev av in-house. Om det ikke er en praksis forbrukerene bør slå ned på, så vet ikke jeg.
 
Flott review, @Juice. Takk skal du ha :)
Ja, håper det byr seg en sjanse til å få sett disse live etter hvert...
 
Redigert av en moderator:
Fikk som første gruppe med kunder på besøk hos IWC se de nye Aquatimerne i går.
De ser _meget_ bra ut live. Den eneste som ikke var tilgjengelig var perpetual modellen.

Bronse varianten "Charles Darwin" hadde fått seg en meget kledelig patina or ser bedre ut enn på alle
bilder jeg har sett. Automatic 2000 var mindre bulkete enn forventet, men er jo en ganske så tykk klokke
likevel. Standard Automatic it var meget kledelig og satt bra, den kunne jeg godt ha brukt i hvilken setting
som helst.
 
Det eneste som faller i smak fra IWC og som jeg gjerne skulle hatt er IWC MARK XVI og IWC Ingenieur 3239. Selv på sistnevnte må jeg si at ikke alt er på plass. In-house-verk burde vært en selvfølge i denne prisklassen og crownguard hører ikke hjemme på denne er min mening.
Ellers minner de nye dykkerklokkene meg om Hamilton Khaki med de ekstra kronene.