Sihh 2013

Har hatt mine issues med Breitling, men de siste årene har de absolutt vært på riktig vei.

Synes de fortsetter i rett retning med denne her. 38mm er kanskje litt i snaueste laget, men en skal ikke se bort i fra at den ser ganske så perfekt ut på armen. Jeg liker litt små kronografer.

trans38b.JPG


EDIT: Breitling presenterer sine modeller først på Basel, ja. Men like vel da gitt.
Ja dette var pent. Veldig kjekt om Breitling kom ned fra Blingtronen, kan komme mye pent ut av det.
 
Har hatt mine issues med Breitling, men de siste årene har de absolutt vært på riktig vei.

Synes de fortsetter i rett retning med denne her. 38mm er kanskje litt i snaueste laget, men en skal ikke se bort i fra at den ser ganske så perfekt ut på armen. Jeg liker litt små kronografer.

trans38b.JPG


EDIT: Breitling presenterer sine modeller først på Basel, ja. Men like vel da gitt.

Den var jo nydelig! Noen som har en formening om ca pris?
 
Den større Transocean Chrono har vel en utsalgspris på rundt 60' norske, så jeg tipper den vil ligge der.
Men den kan jo koste både mer og mindre, har ikke sett noen offisiell pris enda.
 
Har hatt mine issues med Breitling, men de siste årene har de absolutt vært på riktig vei.

Synes de fortsetter i rett retning med denne her. 38mm er kanskje litt i snaueste laget, men en skal ikke se bort i fra at den ser ganske så perfekt ut på armen. Jeg liker litt små kronografer.

EDIT: Breitling presenterer sine modeller først på Basel, ja. Men like vel da gitt.

Blir markedsført som jenteklokke under "first class femininity"

Ikke overraskende, mtp. at det er breitling det er snakk om.
 
Har hatt mine issues med Breitling, men de siste årene har de absolutt vært på riktig vei.

Synes de fortsetter i rett retning med denne her. 38mm er kanskje litt i snaueste laget, men en skal ikke se bort i fra at den ser ganske så perfekt ut på armen. Jeg liker litt små kronografer.

trans38b.JPG


EDIT: Breitling presenterer sine modeller først på Basel, ja. Men like vel da gitt.


Jeg har unngått klokkeverdenen så godt jeg kan for en god stund nå, men denne fikk jeg desverre øye på igår. Hjertet mitt banker faktisk fortere når jeg hviler øynene på denne skjønnheten!
Hvis prisen blir "riktig" er det fullt mulig denne kommer til å pryde håndleddet. 60k derimot er uaktuelt for en chrono med et såpass "simpelt" urverk etter det jeg forstår? Har ikke den store Transocean B01 urverket i det minste?
 
... tok meg selv i det flaue over å ha tenkt at SIHH er eneste klokkemesse på året (ref. spm om Rolex-Omega og at presenterer i Basel)

Er det noen god grunn til at Panerai presenterer nytt her og ikke Rolex, ikke tenkt som provokasjon men undring over hvor 'haute' haute er?

Visst Panerai til eksempel durer på og setter inn tourbillioner og lager spennende komplikasjoner (riktignok har ikke Panerai det på skiven - ser du det Carmelo? :) )
Samtidig så er jo Rolex rakt igjennom (nuvel...) manufaktur og lager in-house verk idag og premium-Rolex blir premium av å kle på gull&diamanter, men det gjør jo Van Cleef og andre klokkeprodusenter som egentlig gjør smykker.
 
... tok meg selv i det flaue over å ha tenkt at SIHH er eneste klokkemesse på året (ref. spm om Rolex-Omega og at presenterer i Basel)

Er det noen god grunn til at Panerai presenterer nytt her og ikke Rolex, ikke tenkt som provokasjon men undring over hvor 'haute' haute er?

Visst Panerai til eksempel durer på og setter inn tourbillioner og lager spennende komplikasjoner (riktignok har ikke Panerai det på skiven - ser du det Carmelo? :) )
Samtidig så er jo Rolex rakt igjennom (nuvel...) manufaktur og lager in-house verk idag og premium-Rolex blir premium av å kle på gull&diamanter, men det gjør jo Van Cleef og andre klokkeprodusenter som egentlig gjør smykker.

Richemont eier Panerai, det er "i hovedsak" Richemont som presenterer på SIHH (Startet ihvertfall sånn). Basel er åpent for alle, ikke bare på invitasjon, noe som sikkert passer markedsføringsmaskineriet i Swatchgroup og Rolex bedre.
 
Mye fint fra flere produsenter som blir presentert om dagen, men jammen mye som er mindre pent også :p Også er det jo veldig mye fint som dessverre er i den 44mm størrelsen :(
 
Vacheron kom mest (kun?) med damemodeller i år.
Tenker i hvert fall en medforumist er riktig så skuffet ;)

Jeg har veldig sans for Patrimony kronografene til Vacheron, og selv om jeg synes two-tone ofte blir litt kleint, lander de fjellstøtt på riktig side med denne her.

091.jpg


Tror det må være kombinasjonen mellom gull stål og grått. På gull og stål Daytona er også grå skiver det eneste jeg synes funker.